1

Onderwerp: Cake boss, die chocalade vulling !!

Zat net Cake boss te kijken (een enorme cake is net van de trap gevallen!!  :P ) Ik vraag mij af weet iemand hoe ze die geweldig uitziende chocoladevulling maken?? En wat spuiten ze met zo'n brede spuit rond een taart (fondant?) jemig echt super om naar te kijken  :Y

Leven is het meervoud van lef! (loesje)

2

Re: Cake boss, die chocalade vulling !!

De chocolade vulling is volgens mij steeds gewone chocolade ganache (zie recepten) en wat ze rond de taart spuiten is botercrème (icing) op de taart mee af te smeren.

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

3

4

Wel een ander soort botercrème dan wij gebruiken, deze is met crisco gemaakt en vandaar zo wit. Ook een stuk neutraler en minder vet aanvoelend.
Ik meen me te herinneren dat het recept laatst is gepost.

De chocoladevulling is vaak vanille-icing met daarover slierten ganache gegoten maar ik zie soms ook lichtbruine vulling - dat lijkt me dan ook choco...

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

5

:( tsju dat herinnerd me eraan dat ik het weeeeeer gemist heb :(

6

Ik  :think:  snap het verschil tussen botercreme en icing niet?? Botercreme is toch boter opkloppen met poedersuiker (of de mix van hier) en icing is toch poedersuiker met eiwit (poeder) opgeklopt en wordt hard na een tijdje??? Of zijn de termen in Amerika anders ????

Groetjes Tamara

7

Icing is een algemeen benoeming voor zo een beetje alles wat je op je taart smeer. 
Botercreme is idd boter en poedersuiker (of mix)
Icing van eiwit en poeder suiker is Royal Icing. 
En ik denk niet dat de chocolade altijd chocolade ganache is.  Ik denk dat et Chocolade Fudge is..  Want op de eene zie je ze wel een dijkje spuiten (voor ganache) en op de andere zie je geen dijkjes (dus ik ga er van uit dat et de keren chocolate fudge is)

8

Ja..de ene keer hebben ze het over ganache, de andere keer over fudge. Maar jee..wat een dikke lagen vulling en icing doen ze daar zeg!

9

Valy schreef:

Ja..de ene keer hebben ze het over ganache, de andere keer over fudge. Maar jee..wat een dikke lagen vulling en icing doen ze daar zeg!

Ja dat viel mij nou ook op!

Groetjes, Mandy        www.datzitgebakken.hyves.nl/
Carpe Taart!

10

menniej schreef:
Valy schreef:

Is jullie dan ook opgevallen dat ze de fondant nog erg dik uitrollen? Zo'n hele hap icing met zo'n dikke laag fondant..  :rolleyes: Weet niet of het lekker is hoor!

11

Bedankt voor alle reacties..leuk  :)  In Amerika gaat alles XL dus de vulling ook denk ik  ;)  ga zo weer kijken naar CB , ik vind dat echt zooo super en taarten maken is echt verslavend!! Ik droom zelf over taarten. 1 probleempje.... ik weet soms niet wie het allemaal op moet eten... en tja mijn broek zit ondertussen ook al behoorlijk strakker dan eerst  :o  en dat met de zomer voor de deur........

12

Hoi!
In Amerika gaat alles idd dik!
ik heb een tijdje geleden die frosting gepost met crisco erg makkelijk en lekker. crisco, poedersuiker, melk en vanille aroma.
chocolate fudge gebruiken ze graag.

voor dit soort recepten zeg ik:
www.marthastewart.com (maar eerst de reacties lezen!)
www.wilton.com
je kan bij de ah en hema cups kopen, hoef je niet moeilijk doen met omrekenen!

ben zelf erg fan van het 7 minute icing, en dan lekker met kokos voor een kokos taart.

groetjes
Hilde

13

bedankt Hilde!!

Groetjes Tamara

14

Veerle schreef:
menniej schreef:
Valy schreef:

Is jullie dan ook opgevallen dat ze de fondant nog erg dik uitrollen? Zo'n hele hap icing met zo'n dikke laag fondant..  :rolleyes: Weet niet of het lekker is hoor!

Dat ook ja.
Maar ik ben meer gefascineerd over dat apparaat die de fondant uitrold. Een dikke homp erin en het komt er mooi plat uit. Die wil ik ook!  :lol:

Groetjes, Mandy        www.datzitgebakken.hyves.nl/
Carpe Taart!

15

Ik ook !!!! Scheelt heel wat uitgerol  ;)

16

Haha, ja mooi! Met mijn rolstokje van 20cm kom ik zo ver niet hoor  :nooo Het is een soort van gigantisch pasta-apparaat; mij lijkt ie ook erg handig! Het is enkel zo'n onhandig ding om weg te zetten in onze kleine keuken  :lol: geintje hoor; wil niet weten wat zo'n ding kost!

17

Dat witte is zoals al gezegd een soort botercreme, ze noemen dat dirty icing en het dient als gladmaker (moet lukken met een laag van 3 cm) en als kleeflaag voor de fondant.
Ik vraag me sowieso af of de taarten van daar wel lekker zijn, het is zoooon enorme berg fondant altijd!

Groetjes van Bianca

18

Jufhilde schreef:

Hoi!
In Amerika gaat alles idd dik!
ik heb een tijdje geleden die frosting gepost met crisco erg makkelijk en lekker. crisco, poedersuiker, melk en vanille aroma.
chocolate fudge gebruiken ze graag.

voor dit soort recepten zeg ik:
www.marthastewart.com (maar eerst de reacties lezen!)
www.wilton.com
je kan bij de ah en hema cups kopen, hoef je niet moeilijk doen met omrekenen!

ben zelf erg fan van het 7 minute icing, en dan lekker met kokos voor een kokos taart.

groetjes
Hilde

Volgens mij is het best een dure hobby om icing te maken met crisco ipv boter. Hier in Nederland dan he?

19

Ik rol mijn marsepein of fondant altijd vrij dun uit, als je er dan nog bloemen of andere decoraties op doet is het al een dikke hap genoeg. Die taarten zien er door die dikke laag idd wel superstrak uit natuurlijk  ;)

Weet iemand van jullie trouwens waar je boetseren kunt leren?? Ik zie steeds prachtige creaties langskomen en dan denk ik  :think:  hoe doen ze dat toch??

Hoi,

Ik kijk even mee...
Durf er nog niet aan te gaan beginnen, maar misschien met wat tips en how to's wil ik het toch wel gaan proberen

Er is altijd wel een reden voor taart...
www.taartendaan.hyves.nl

21

heb me net toevallig opgegeven voor een workshop boetseren op dinsdag 8 juni in monster {westland}
er waren nog plaatsen vrij
kost 29.50 als ik me effe niet vergis

22

Oooohhh  :s  dat lijkt mij super, maar heb net even op google maps gekeken en monster ligt echt mega ver weg voor mij. Ik woon vlak bij Leeuwarden, in het hoge noorden dus  :P...... jammer  :(

Oh, dat is voor mij niet zo heel erg ver weg....

Ik ga 1 juni een workshop puzzelen doen, dus 8 juni is wel erg kort erop en dan is mijn portomonee wel snel leeg.

Heb je een site waar ik op kan kijken. Misschien de volgende keer...

www.taartendaan.hyves.nl

24

mag ik hier zo maar een www adres neerzetten?
ik wacht heel even af :(

Je kunt het toch ook naar mij mailen...
Dat is toch geen probleem??

www.taartendaan.hyves.nl