1

Onderwerp: cake boss sponge in de oven

Hallo allemaal,

Ik zag het recept van cake boss sponge op de site en dacht joepie!! Het ziet er altijd zo prachtig uit op tv. Ik heb mijn blanda bolletjes eruit gehaald en :(   neeee niet helemaal gaar, dus lekker ingestort.... ben benieuwd hoe de grotere cake is geworden. Heb dus geen idee hoe lang in de over. Mijn 'gewone' biscuit zijn altijd tussen de 30 en 35 klaar... dus ik dacht met die kleine bolletjes van ikea.. maar nee dus.

De smaak is trouwens wel heerlijk en geen kruimels :) De grotere cake is wel aardig donker, ga hem zo storten, hopelijk gaat dat goed :P  Iemand ervaring?? Graag tips !

Leven is het meervoud van lef! (loesje)

2

Re: cake boss sponge in de oven

Nog een vraag, hoe vetten jullie de bakvormen in?? Met boter, olie, bakpapier en bloem. Wat werkt nu het beste? En laten jullie ook de cake nog even in de oven staan nadta je de oven hebt uitgedaan. En hoe bewaar je het beste ee biscuit.

Sorry voor al mijn vragen  :o en bedabkt voor jullie reacties !

3

over hoe je een bakblik in word gevet zijn al best wat vragen geweest.. iedereen doet het anders.. dus even kijken wat jij het fijnst vind..

4

Wil je het recept van de sponge misschien hier plaatsen of naar me mailen? Ik kan het niet vinden op de site (word een beetje kippig denk ik  :o ) Ik wil hem ook wel eens proberen.

Groetjes, Cindy K
Dat smaakt naar feestje!

5

Hoi Cindy,

Ja, lastig als je iets niet meer kunt vinden, is ook een groot forum, maar ik had de link nog open staan :

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=93034

(hoop dat dat zo lukt) Laat je even weten na het bakken of het is gelukt????, die van mij is erg donker geworden. Moest best lang in de oven (45 min ) terwijl mijn biscuit maar 30 minuten nodig heeft.

Groetjes Tamara

6

cake duurt altijd langer als biscuit. 
op de recept staat als je de cake kan ruiken is et bijna klaar  :Y

7

Haha  :D  ik had dus 2 kleintjes en 1 grotere cake.. dus de kleintejs waren wel eerder klaar...... nou ja, de smaak was super en het was toch uitproberen, volgende keer beter !

8

Hallo allemaal,

Ik heb de helft van het recept van de Sponge van Cake Boss gebruikt om 1 springvorm van 20 cm te vullen. In oven (gelijke onder- en bovenwarmte) op 165 graden 40 minuten. Ik vond 'm perfect. Heerlijk!

9

Kan je ook een zakje vanillesuiker gebruiken ipv vloeibare?

10

Omdat mijn vloeibare vanille extract op was heb ik bij de suiker 1 zakje vanillesuiker gedaan + de zaadjes uit 1 vanillestokje en een heel klein beetje butter flavor van Wilton.

11

Ik heb een 20 bij 25 cm plaat gebakken met de cake en die was prima, de blada van 20 kreeg ik ook niet gaar helaas........