1

Onderwerp: geen normale margarine = bertoli

Ik heb me ineens bedacht om een taartje te gaan bakken, maar mijn botercreme is op en die moet ik dus nieuw maken.
Helaas heb ik geen normale margarine (wat ik altijd gebruik) in huis, alleen bertoli margarine (waar ik het vlees in braad).
Kan ik dit gebruiken om botercreme van te maken, of wordt het een race naar de winkel?

.. Want taart kan altijd!!

2

Re: geen normale margarine = bertoli

Ik zou naar de winkel racen! Ik ken het zelf niet, maar als het is om vlees te braden lijkt mij dat niet de gebruikelijke margarine en dus veel te zout. Je hebt geen roomboter in huis?

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

3

Dat zou ik ook niet doen, denk toch dat dat niet echt lekker is! Hopelijk is er bij jou in de buurt nog een winkel open!

4

Toch even snel naar de winkel gereden, en light roomboter gehaald.
De botercreme is nu veel dunner en wateriger dan wanneer ik margarine gebruik.. Ik heb hem nu even in de koelkast gezet, komt dit nog goed??

5

Welke van bertolli is dat? Ik gebruik regelmatig de ongezouten bertolli margarine (in een blauwe wikkel) en die is juist geschikt voor de 'zoete' keuken, staat ook achterop. Ik gebruik hem altijd voor cakes en appeltaarten, heerlijk. Het is gewone margarine, dus ook geschikt voor botercreme (al heb ik tot nu toe alleen roomboter daarvoor gebruikt).

6

Ja het is de blauwe bertoli voor de zoete keuken!!

7

Ik zag dat je al andere boter had gebruikt  :D . Ik zal hem een keer met botercreme gebruiken en kijken of dat lekker is.

8

Ja alleen deze is nu wat waterig :S

9

Ik heb het even gevraagd aan mijn vriend, die is voedingskundige.
Margarine/roomboter = 80% vet en 20% water
halvarine = 40% vet en 60% water (zo ongeveer)
ik las in je andere topic dat je halvarine had gebruikt, waarschijnlijk is het om deze reden te waterig.

10

Dat verklaart ja haha
Ik heb het goedje weggegooid en nieuwe gemaakt met margarine, zoals ik het altijd doe.. Deze was wel gewoon goed!

11

ik gebruik altijd bertollie blauwe wikkel voor de zoete keuken

12

ook ik gebruik altijd de blauwe wikkel bertoli,
vind dat toch het lekkerst :P

**Miranda**
Yesterday is history, today is a gift, tomorrow is a mystery

13