1 Laatst bewerkt door Pieceoftaart (16-05-2010 21:01)

Onderwerp: Taart(vulling) voor dreumes: niet té hartig.

Onze zoon wordt volgende week alweer 18 maanden en dit is weer reden voor een taart!  :D

Ik heb er nu al een aantal gemaakt en hoewel die in de smaak vinden vond iedereen ze toch wel behoorlijk machtig.  :o

Nu wil ik voor volgende week een leuke kindertaart maken maar twijfel ik enorm over de vulling. Het moet dus iets minder hartig (ik was bij mijn vorige taarten nogal van het triple chocolat principe: veel chocolade, caramel enzovoort  ;) ) maar het tegenovergestelde (jam bijvoorbeeld) vinden we ook weer niet zo lekker.

Weet iemand een goede combinatie?
Tevens is mijn zoontje een groot Manna liefhebber (die gepofte rijst snoepjes) weet iemand hier nog iets leuks mee? Kan ik hier misschien een leuke vulling mee maken?

2

Re: Taart(vulling) voor dreumes: niet té hartig.

Hier heb ik in de verjaardagstaart toen hij 1 werd, 1 laag aarbeikwarktaart van mona gedaan en 1 laag aarbeienvlaaivulling. Met manna's zou ik niet weten kom je weer in de choco denk ik. Bonblocvulling en daar doorheen doen?

3

Heb van het weekend me taart mogen testen.
Ik had een vulling van botercreme en aarbeienbavarois vulling gedaan. Die viel goed in de smaak. Misschien kan je iets met het bekleden doen met de mana's.

Randje om de taart heen ofzo iets.

4

Als het voor kinderen is doe ik vaak slagroom (+klopfix) met mandarijntjes erdoor en jam. Jullie zijn niet zo van de jam, lees ik. Maar voor kinderen is dit toch vaak het lekkerst. En anders idd iets van mona..

5

Met de manna's kan je misschien een rand om de taart heen maken? Aan de zijkant zeg maar, waar je ook weleens van die nootjes hebt zitten bij slagroomtaart uit de winkel ;).

Everything is what it looks like, but nothing is what it seems to be!

6

gele room/pudding en daar mandarijntjes op. Hier smullen ze ervan.

liefs Saskia
Elke dag is een cadeautjes, pak het uit.

7

Niet te hartig? Bedoel je niet 'niet te zoet'?

Groetjes Melanie

8

Doosch schreef:

Niet te hartig? Bedoel je niet 'niet te zoet'?

Denk dat ze niet te machtig bedoelt. Kan me zo voorstellen dat dikke chocolade en caramel vullingen behoorlijk machtig zijn. Hartig in ieder geval niet, want dat zijn zoutjes en nootjes  :).

Ik zou ook gaan voor de mona aardbeienkwarktaart met verse aardbeitjes. Helemaal niet zo machtig en zeer geschikt voor kinderen.

9

banketbakkers room met manderijnen doet t hier heel goed bij de kleintjes!

10

Ja dat bedoel ik dus, ik heb geen hartige associaties bij choco en caramel  :lol:

Groetjes Melanie

11

Haha ik zie het net! Uiteraard bedoel ik machtig  :Y

De Mona aardbeienkwarktaart lijkt mij wel heel lekker! En dan inderdaad in combinatie met verse aarbeien.

Nu snel inkopen doen en aan de slag! Bedankt allemaal voor de reacties  :thumb: