1

Onderwerp: Bruidspaartje op taart zetten en boetseervraagjes

Hoi,

met de zoekfunctie heb ik al wat dingen gevonden, namelijk dat je met cocktail/satéprikkers kunt werken om je paartje vast te zetten (spaghetti zou slap worden), maar nu heb ik een ander idee...

Ze willen het paar vast bewaren, kan ik ze ook met icing op een klein goudkleurig taartkarton plakken??

En hoe lang moet ik de tylose laten inwerken, kan ik dat ook een dag voor het boetseren doen of is dat te lang?

En hoe doe ik het: eerst kleuren en dan tylose of omgekeerd?

Liefs Domi
***"absolute beginner", maar laaiend enthousiast!***

2

Re: Bruidspaartje op taart zetten en boetseervraagjes

Ik heb laatst een golfend dametje op een rondje van fondant met tylose geplakt en toen op de taart. Dat ging perfect, zo bleef ze ook beter in evenwicht.
Ik kleur zelf altijd eerst en dan tylose. Ik weet eigenlijk niet of heet verschil maakt.

Groetjes Maroesja

3

Ik kleur ook altijd eerst en dan pas tylose erin. Een dag van te voren al tylose toevoegen zou ik niet doen, dan heb je kans dat het zo hard wordt dat je er niets meer mee kan.
Je kunt wel een dag van te voren kleuren en dan op het laatste moment tylose toevoegen, dan kneed je gelijk alles even goed door en sla je twee vliegen in 1 klap.

Gelukkig is dit nu weer mijn hobby!

Ik doe ook gewoon dag van te voren tylose er in.. Goed luchtdicht verpakken en lekker laten liggen tot de volgende dag. Nooit problemen mee gehad.

En ik zou ook eerst kleuren en dan pas tylose.

Mijn blog + foto's van de gemaakte taarten en decoraties!! www.taartjeheerlijk.nl