1

Onderwerp: Help planning........

Hoi meiden,

ik schiet een beetje in de stress.....en hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik heb bedacht om voor de verjaardag van mijn meiden een stapeltaart te maken. Moet me gaan lukken...Alleen nu zit ik even vast in de planning.

De taart moet volgende week zondagmiddag klaar zijn. Maar ik heb het heel handig gepland dat we zaterdagmiddag het kinderfeestje van de meiden vieren. Dus nu zit ik heel hard na te denken wanneer ik wat kan doen...De taart zal ik maken van marsepein en hoofdzakelijk slagroom gebruiken. Kunnen jullie helpen?

2

Re: Help planning........

Niet stressen... je kunt al veel van tevoren doen. Je kunt de kapsels al van tevoren bakken en de vriezer indoen. Ook de decoraties kun je van tevoren maken (dingen die zacht moeten blijven in tupperware doosjes of in ieder geval luchtdicht verpakken, dingen die uit mogen harden, gewoon open laten (wel stofvrij en op een schone, droge plaats)), en dan;

vrijdag avond; kapsels uit de vriezer.
zaterdag ochtend; kapsels vullen, afsmeren met botercreme (niet met slagroom, dan smelt je marsepein) en in de koeling, evt. al met marsepein bekleden -> in de koeling zetten.

zaterdag middag, kinderfeestje

zaterdag avond; taarten uit de koeling, stapelen, en afdecoreren. (evt. zondag ochtend nog afmaken als het te laat wordt).

Succes!

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

3

Wat je evt. ook kan doen, is nu al je basistaart (dus gevuld en bekleed) maken en invriezen. Dan daags ervoor (of 's ochtends als je daar nog tijd voor hebt) de decoraties (die je evt. ook al klaar hebt liggen) erop doen. Zo doe ik het altijd voor een verjaardag en dat bevalt me eigenlijk wel. Want voor een verjaardag heb je altijd nog wel dingen te doen als je huis aan kant maken, verjaardagsboodschappen doen of ......euh....... een kinderpartijtje organiseren  ;) .

Succes!

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

4

Meiden super bedankt voor jullie antwoord! Is allemaal een beetje verkeerde planning...hahaha...dacht dat doe ik wel even en opeens sloeg de stress toe...ga gelijk ruimte maken in de vriezer...

Dank jullie wel! en ik hou jullie op de hoogte!

5

Heel veel succes
en als ik dat zo hoor komt het goed ;)
gr Femke

ps alvast gefeliciteerd met je meiden