1

Onderwerp: Helm Buzz....hoe maak je iets doorzichtig

Hoi allemaal,

Mijn zoontje wil graag een buzz lightyear taart voor zijn verjaardag. Ik heb al een mooie plaat, en maak gewoon een springvormtaart, bekleed met fondant en dan puzzel ik de buzz figuur erop!
Nu heb ik 1 probleem waar ik tegenaan liep toen ik de kleuren uitzocht. De helm van Buzz is doorzichtig.....(ruimte helm). Ik weet eigenlijk niet zo goed hoe ik dit kan oplossen. Witte fondant erom heen is niet zo mooi.....?? Dat is niet bepaald doorzichtig. Weet iemand misschien een bepaald iets hiervoor waardoor ik toch duidelijk kan maken dat het om een doorzichtige ruimtehelm gaat?

groetjes Marijke

2

Re: Helm Buzz....hoe maak je iets doorzichtig

Kunje het niet een beetje 3D maken en er een halve bol van doorzichtg plastic omheen zetten, bijvoorbeeld van zo'n snoepautomaat?

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

3

Ik zit met hetzelfde probleem, moet de helm van Sandy (van Spongebob) maken. Ik denk dat ik op het laatst maar met pipinggel wat maak.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

Je zou een randje icing kunnen spuiten (of een dun sliertje fondant) en als je het echt wilt opvullen dan zou je van die doorzichtige pipinggel kunnen gebruiken.

Mijn taartjes zijn ook te zien op: http://mamasas.mijnalbums.nl/

5

Bedankt voor de tips:). Ik denk dat ik inderdaad dan maar met pipinggel aan de gang ga. Moet dan wel snel nog bestellen bij de webshop.....want dat heb ik dus net niet in huis!

Of kan je dit ook ergens anders krijgen? Omdat ik het voor vrijdag moet hebben namelijk....
groetjes Marijke

6

Hoi even bij de recepten kijken, het moet erbij staan.

7

Hoi annelies, ik zie Pipinggel niet bij de recepten staan ...............

groetjes Marijke

8

Staat in de rubriek 'Ingezonden recepten', van Ria.
Hier heb ik het gevonden: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … hp?id=1138

(heb zelf trouwens wel gewoon kant-en-klare, maar heb een keer gelezen dat iemand het heeft gemaakt en dat het goed lukte)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

9

Bedankt Marianne!! Ik hoef namelijk pas over een maandje of 2 weer wat te bestellen  (bestel altijd een hoop tegelijk ivm verzendkosten) en dit is wel heel fijn! Dan kan ik de volgende keer wel de kant en klare bestellen...!! Toch handig.
Enfin....mijn hubbie kwam ook met een idee! Hij dacht misschien dat ik het zo kon maken dat de helm open was haha! Toch geen gek idee achteraf vind ik.

Dus mocht de piping gel niet goed komen, dan is dit mijn laatste redmiddel ;-)

groetjes Marijke

10

En zijn helm ernaast? Misschien heeft hij hem net afgedaan? (Ken hele Buzz niet hoor dus misschien zeg ik wel iets heel doms?!)

11

Ik moet voor 21 april een buzz taart maken en ik vroeg me ook al af hoe ik dat moest doen. Ik wilde eens probeen een helm van gelatine te maken. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?

Groetjes van Belinda *klik hier voor mijn taartjes!*

12

Belinda, Gelatine is ook een leuk idee zeg! Ben wel benieuwd hoe je dat in gedachten hebt? Gelatine uitsnijden en erover heen maken en vastmaken?

groetjes Marijke

13

ik heb al eens vleugels van gelatine gemaakt, ik vind het toch niet echt supergemakkelijk werken hoor. wou er kleine gaatjes in maken om ijzerdraad door te steken, maar direct een hele snee er in.

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

14

Ik weet het zelf ook nog niet maar dacht het zo te doen: als ik een Buzz probeer te boetseren en dan zijn hoofd in een doorgsneden ping pong bal gevuld met gelatine doe en dan op laat stijven (geen idee of dat gaat lukken hoor :lol: ) enals ik Buzz ga puzzelen dat wilde ik een klein laagje gelatine in een kopje of iets in de juiste vorm laten opstijven of "gewoon"gelatine in een bakje, niet te veel, dan oplaten stjven en met een uitstekertje de vorm uitsteken en op de puzzel leggen. Ik ga het deze week allemaal proberen en zal van elke stap en probeersel een foto maken voor het geval er iets mocht lukken :D dan hebben we misschien weer een leuke how to.
Mocht iemand nog andere tip hebben dan hoor ik het graag :y

Groetjes van Belinda *klik hier voor mijn taartjes!*

15

ik ben heeeeeeeeel benieuwd Belinda!!
Wanneer ga je het proberen?

groetjes Marijke

16

Nou...de buzztaart is gelukt hoor!!
Maarreh...de helm had ik dus met gelatine gemaakt en vond ik niet een bruikbare oplossing.

Het ging zo. Ik heb gelatine geweekt en uitgeknepen. Warm gemaakt tot die vloeibaar was. Direct in kom gedaan en uitgestreken. Laten afkoelen en voorzichtig losgemaakt. Uitgesneden en op de taart geplakt.
En wat gebeurde er.....de fondant werd nattig en de kleurstof liep uit. Heb em er direct afgehaald en gered wat er te redden viel en vlak voordat de kaarsjes erop kwamen er alsnog opgezet.
Toen was het maar even en kon ik em er weer afhalen.

Maar ik vond het dus niet goed gaan.
Zal hem ff bij de show off zetten

groetjes Marijke

17

Oud onderwerp, maar ik vraag mij af of dat bij jou toen gelukt is met piping gel, Marianne?
Ik moet nl een vliegtuigtaart maken (model Cessna), ik ga een puzzelplaatje maken maar ik wil de raampjes proberen doorzichtig te maken.

18

Dan zou ik gelatine gebruiken, dat is heel makkelijk in de vorm van het raampje te knippen.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

19

Pooh schreef:

Dan zou ik gelatine gebruiken, dat is heel makkelijk in de vorm van het raampje te knippen.

Maar dan heb je daar wel van die ruitjes in, tenminste bij de gelatine die ik gebruik..

20

Suiker laten smelten en dat over een ijsklontje (ovaal) gieten. Dit laten harden en je heb toch een mooie vorm

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.