1

Onderwerp: gezonde cake ??

hoi ik wil eigenlijk proberen minder cal. in mijn (basis)cake te doen alvast mijn ideetjes ;

- 200 gr boter - verminderen
- 200 gr suiker - ongerafineerd rietsuiker, stroop of honing ?
- 4 eieren - daar zitten geen calorien in volgensmij
- 200 gr bloem - ook niks mis mee

eimand ideen voor vervangers ?

INACTIEF

2

Re: gezonde cake ??

Margarine gebruiken ipv boter? In eieren zitten wel degelijk calorieen. Niet zo veel maar toch, geloof iets van 75 per ei. En bloem ook iets van 300 calorieen per 100 gram. Maar ik denk dat als mensen geen of niet zoveel calorieen binnen willen krijgen, taart eten sowieso niet echt een goed plan is. Denk dat je cake er ook niet lekkerder op wordt!

Misschien dat trouwens in biscuit wel minder calorieen zitten..moet haast wel. Misschien kun je dit voortaan als basis gebruiken?

3

als je persee cake wil bakken.. hier een optie. 
Koop een cake mix... een van de americaans pakken van bijv duncan hines.. de kan je met een beetje geluk tussen de buitenlands eten vinden.  En ipv de recept maken zoals op de doos.. maak de mix met een blikje frisdrank (cola of cola light voor chococake.. sprite of 7-p voor white cake.. maar ja kan ook fanta of cassis gebruiken bij white cake)  En dan de boel bakken zoals normaal.
en ja biscuit heeft idd een stuk minder calorieen als gewone cake. 
als je engels een beetje oke is kan je kijken op allrecipes.com.. bij veel vande recepten kan je zien hoeveel calorieen erin zitten

4

ok...

INACTIEF

5

alle soorten suiker/ stroop/ honing hebben ongeveer evenveel calorien. Biscuit heeft idd veel minder calorieen omdat er geen boter in zit. En in eieren en bloem zitten echt wel calorieen hoor. (Anders zou ik elke dag pannenkoeken eten en toch kiloos afvallen! Superdieet zou dat zijn!!!!! :Y  :lol: )

Light frisdrank lijkt me idd een goeie. En zoetstof, maar dat bakt niet zo lekker. Voeg dan ook extra bakpoeder toe. Of je kan bv fructose gebruiken ipv suiker. Heb je minder van nodig. Heeft wel net zoveel calorieen, maar de koolhydraten komen langzamer vrij.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

6

Canadesje schreef:

als je engels een beetje oke is kan je kijken op allrecipes.com.. bij veel vande recepten kan je zien hoeveel calorieen erin zitten

niet om op te scheppen ofzo, maar volgensmij ben ik wel een van de besten qua engels in onze klas ! :rolleyes:
vroeger leerde ik woordjes van mijn grote broers en zusen, dus net zoals met taarten; jong geleerd is oud gedaan !

INACTIEF

Ik weet niet of je cake/ taart er nou lekkerder van wordt als je alles gaat vervangen. Zolang je niet iedere dag taart eet, kun je 'm maar beter ontzettend lekker maken, want daar is 'ie voor bedoeld! En dan proberen er niet teveel van te eten  :9
En zoals hierboven al gezegd wordt, een biscuit is al veel armer in vet en calorieën dan een cake. Als je bijvoorbeeld een cakemix gebruikt en de boter weglaat bij het bereiden, smaakt het net zo lekker als cake maar is wel minder vet.

'I love it when a cake comes together'