1

Onderwerp: Bruidstaart voor mijn vriendinnetje

Hallo,

Mijn vriendinnetje heeft niet zo heel veel te besteden en gaat toch in september trouwen. Nu hebben we samen besloten dat ik de bruidstaart zal maken en zij gaat de etagere huren.

Nu moet ie 5 lagen (etagere) van 20-25-32-40-44 en dat is dan 65 personen. Hoe zouden jullie dat aanpakken?? kleinere formaten oid?

Alvast bedankt, groetjes!!

Het leven is kort, dus geniet er daarom extra van!

2

Re: Bruidstaart voor mijn vriendinnetje

Het lijkt me dat die 5 lagen wel heel veel taart is voor 65 personen. Kleinere formaten zou natuurlijk kunnen, of iets minder lagen? Wel heel lief van je dat jij de taart gaat maken voor haar!

Groetjes Eline

3

Nu moet ie 5 lagen (etagere) van 20-25-32-40-44 en dat is dan 65 personen. Hoe zouden jullie dat aanpakken?? kleinere formaten oid?

Volgens mij mag je vriendin héél wat meer mensen uitnodigen op haar huwelijk als je die maten neemt...  :D

Met 20-25-30-35 kom je normaal al ruim toe voor zo'n 75 personen dacht ik... niet vergeten dat een taart met marsepein/Fondant wel vrij machtig is. En met waarschijnlijk nog een maaltijd vooraf...

4

Ik zou gaan voor mooie bij elkaar passende maten (die je zelf ook al in huis hebt) en dan daarbij aansnijtaarten maken die je achter de schermen laat staan.

Dan nog een keer rekenen welke afmetingen je nodig hebt. En bij de tabel van het forum kun je ergens onderaan een snijadvies downloaden. Dat is ook erg handig om alvast een beeld te krijgen.

Succes ermee!

5

Ja we gaan even kijken of een 4 laags nog lukt... ik heb niet zoveel maten in huis, ik maak niet zo heel grote bestellingen en voor onszelf ook niet!

6

missnicd schreef:

Ja we gaan even kijken of een 4 laags nog lukt..

Volgens de aantallen van de tabellen hier links kom je zelfs met 3 lagen ( 25-30-35) aan ruim 70 personen ;)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

7

Ja hahaha
ik heb nu 5 lagen 30,26,24,20,15 dan kom je op 74
en 4 lagen 30,26,24,20 dan kom je op 68 stukjes. Maar een paar stukjes extra  is nooit weg! ben wel nu al zenuwachtig hahaha moet toch de mooiste dag van je leven zijn toch!?

8

Of een taart en verder cupcakes. Cupcakes nemen meer ruimte in.

9

dummies gebruiken  :D

Be in love with what you have

10

Ha Nicole, wat grappig! Ze heeft eerst bij mij geïnformeerd, maar was niet helemaal in mijn stijl wat ze zocht. Veel succes ermee!

11

Wat leuk!!Ze had mij gebeld en zei ik doe het niet en toen ze allerlei mensen gemaild en gegebeld, maar ze kon niemand vinden!

12

Dat geloof ik wel ja. Ik wilde het ook alleen doen als het mijn eigen stijl was. De taart die ze voorstelde was echt een taart van een banketbakker en dat is niet echt mijn smaak (ik hou niet van al die frutsels en de kleur van marsepein zelf). En gelukkig ben ik in een positie dat ik alleen taarten maak waar ik ook achter kan staan. maar wel leuk voor jou dat je haar taart kan gaan maken!

13

Het is wel bakken voor een ander, maar het gaat over bakken in verhouding tot het aantal personen, dus hoeft-ie niet persé in Bakken voor anderen :)

[MOVE] --> Taartdecoratie algemeen

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag