1

Onderwerp: Harde marsepein

Hoi,
Ik heb een brandende vraag en hoop dat iemand me kan helpen met een goed advies;

Ik vindt dat de marsepein zo hard wordt zodra de taart bekleed is.
Gebruik 1:3 marsepein van Funcakes maar denk erover om op petice fondant over te gaan stappen omdat de marsepein zo hard wordt. Hebben jullie dit ook of doe ik iets verkeerd?

Re: Harde marsepein

ik kan me niet voorstellen dat je iets anders doet waardoor het hard wordt.
met de 1:3 van funcakes heb ik nog geen ervaring.

Als je het naar vindt dat het hard wordt, moet je vooral niet op pettinice overstappen. Ik weet niet waarom je aan deze fondant denk, maar dan zou je eerder kunnen kiezen voor ballina (wordt niet hard) of funcakes fondant (wordt iets harder geloof ik, maar niet zo hard als pettinice)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

ik vind eigenlijk fondant zowieso vervelend om mee te werken en had in de hebshop gelezen dat deze fondant wel goed is om mee te werken.  Maar als deze helemaal uithard dan is dat ook niet de bedoeling. Het liefste blijf ik met marsepein werken maar welke zou ik dan moeten nemen? Welke marsepein gebruik jij dan?

ik gebruik funcakes 1:4 dat wordt niet hard..

(bewaar je het buiten de koelkast of erin?)

Groetjes Natasja!

5

Ik gebruik ook de funcakes 1:4 marsepein en dit blijft goed zacht. Als je op fondant over wilt gaan wat zacht blijft kun je ook die van funcakes gebruiken. Succes!

6

Ik gebruik gewoon 1:3 marsepein van fun cake en het wordt bij mij niet hard.
Maar hoe bewaar jij je taart?
Als je hem uit de koelkaast haal dan kan je hem het eerst best op kamer temperatuur laten komen voordat je hem aansnijd. Want door de kou wordt de marsepein wel harder

een dag zonder taart is een dag niet geleefd

7

hmm daar zou het wel eens aan kunnen liggen... Ik zet de taart idd in de koelkast. Maar ik vind 1:3 wel een stuk meer massief van 1:4.

8

Marsepein altijd op kamertemperatuuur eten. Dit zeg ik ook altijd tegen iedereen. Zeker een half uur voordat de taart aangesneden wordt. Ligt er natuurlijk ook aan of het zomer of winter is  :)