1

Onderwerp: Rolfondant: wit of gekleurd?

Sorry voor al mijn vragen hier hoor, maar ik moet nog zoveel leren!

Ik wil rolfondant bestellen in de webshop, maar ik weet niet zo goed wat ik moet doen. Is het slim om zo'n pakketje te kopen met al gekleurde fondant, of is het misschien slimmer om gewoon wit fondant te kopen en kleurspul erbij? Want dan kan ik wel wat meer kleuren maken naar mijn smaak in plaats van de standaard kleuren. Is dat kleuren wel goed te doen voor een 'beginner' en welk kleurspul raden jullie mij dan aan? Want ik zie verschillende soorten staan..

Waarschijnlijk erg domme vragen maar hoop toch dat jullie mij kunnen adviseren!

2

Re: Rolfondant: wit of gekleurd?

Voor rood en zwart raad ik voorgekleurd fondant aan.. verder is et wel voordeliger om wit te kopen en zelf te kleuren.  Ik zou om te beginnen een set kleurstoffen kopen.. bijv de van wilton.
En zelf kleuren is ook voor een beginner goed te doen... krijg je spierballen van hahaha  :lol:

3 Laatst bewerkt door Cuppycake<3 (14-05-2010 19:32)

Ik heb in een taartwinkel hetzelfde gehoord.

Voor rood en zwart voor gekleurde kopen. En dan gewoon een groot stuk (bijv 1 kg) kopen en kleurstof. De kleurstof van de toko werkt ook prima (rond de 1.60 ps) de eerste keer is het wel duur maar dat "verdien" je weer terug in de tijd. Je kan gemiddeld 2 jaar doen met een flesje kleurstof.

gr Lisa

4

IK zou geen kleurstof van de toko nemen die is vloeibaar en dat wordt één plakzooi als je dat door je fondant heen doet.

5

jojade schreef:

IK zou geen kleurstof van de toko nemen die is vloeibaar en dat wordt één plakzooi als je dat door je fondant heen doet.

Je hoeft niet persé vloeibaar te nemen ik heb zelf vloeibaar en poeder, de poeder werkt echt heel goed. ietsjes langer kneden maar kleuren zijn heel mooi.

gr

6

jojade schreef:

Ik ben et helemaal met jou eens  :Y
Als je toch een bestelling ga maken dan kan je net zo goed kleurstoffen erbij bestellen.. je heb zo veel meer kleur mogelijkheiden en veel minder gedoe

7

Dus ik moet poeder kleurstof nemen, is dat beter (makkelijker?)
Ik ga vandaag mijn eerste bestelling doen voor taartspulletjes, heb ook leuke uitstekertjes gezien en leuke kleine marsepein bloemetjes. Ze hebben er veel te veel leuks! Maar jeetje ik geloof dat een goed gevulde en versierde taart uiteindelijk nog best een duur stukje werk is  :rolleyes:
Maar wel heel leuk!

8

Nee, geen poederkleurstof! Gewoon gel van Wilton, dat is het makkelijkste.

9

Ik heb zowel kleurstoffen van Wilton als van de toko.Ik vind de kleurstoffen van de toko uitstekend werken,je moet er alleen ietsjes meer door doen en ze hebben niet alle kleuren.

Zeg wat je meent en meen wat je zegt!