1

Onderwerp: goud gekleurde fondant smaakt niet lekker?

Hallo,

Klopt het dat het goudgemaakte fondant minder lekker smaakt? Dan heb ik het over het goudgemaakte fondant dmv poeder (dust noem je dat zo  :rolleyes: ?)met alcohol. Of heb ik iets verkeerd gedaan? Of was het gewoon een zeurpiet hahaha,  :D  want ik hoorde er maar één iemand over, maar ja....misschien hadden die anderen wel geen smaak,  ;)  want zelf vond ikh et ook niet super smaken eigenlijk. Herkenbaar?? Of zat er soms teveel alchol in??  :lol:  :P

groetjes,

taartelijke groetjes ;-) Suus

2

Re: goud gekleurde fondant smaakt niet lekker?

Had je de fondant geschilderd... of de alchohol en goud poeder erdoor gekneed?  Ik vind altijd hoe meer kleurstoffen worden gebruikt hoe viezer et smaakt.  Dus mssn ligt et aan de hoeveelheid kleurstof of goudpoeder je doorde fondant heb gedaan.

3

ik had het fondant geschilderd, dus geen alcohol etc. erdoor gekneed. De fondant zelf was wel lekker, want als je de ongekleurde stukjes had (die zaten ook op de taart) dan smaakte het prima.

4

Welk poeder heb je gebruikt om te dusten? En welke alcohol?

5

"gewoon" de 70 % alchohol van Natalis (uit mijn kraampakket ooit,  :D ) En de Rainbowdust Metallic gold treasure

6

dat is het probleem de 70% alcohol uit je kraampakket is om te ontsmetten en niet  geschikt voor voeding daar kan je bv jenever voor gebruiken

Groetjes Marjon

7

Marjonz schreef:

dat is het probleem de 70% alcohol uit je kraampakket is om te ontsmetten en niet  geschikt voor voeding daar kan je bv jenever voor gebruiken

of wodka, als het maar kleurloze alcohol is........met een beetje water lukt het ook.

8

ooooh en tegen mij was gezegd (ben té goedgelovig blijkt wel  :D ) dat deze alchohol wél kon! Nou ik ga het wel proberen mét jenever, kijken hoe het dan gaat worden.....Wel raar eigenlijk want zelf dacht ik ook, alchohol is alcohol maar dat gaat dus niet op?  :s

Bedankt voor de raad iig.

groetjes,

9 Laatst bewerkt door mootje (12-05-2010 10:44)

Ik had gouden kroontjes gemaakt, de dust van sugarflair opgelost in rejuvenator spirit, dus speciaal voor voeding en de klant vond ze niet te vreten! Was heel erg bitter.  Dus ga binnenkort maar eens een proefprojectje opzetten want wil wel weten waar die bittere smaak vandaan komt.

10

Ik kies altijd voor bacardi lemon of wodka.. de reguvenator spirit is bekend om zijn bittere smaak.

11

Oke! Nou niet bij mij dus. Vind dat ook wel raar eigenlijk dat het zo bitter smaakt terwij het aanbevolen wordt om mee te verfen.  :nooo
Maar bedankt voor de tip! De volgende keer gaat de fles wodka eraan. (hik)

12

Marjonz schreef:

nou ja, je taart was in ieder geval lekker ontsmet :D

Alles goed???? nee 3 fout

13

Misschien maken ze de rejuvenator spirit wel expres zo bitter om te zorgen dat je het flesje niet aan je lippen zet....
"Drinkt u? Nee, maar ik schilder wel graag taarten zilver of goud :lol:!"

Volgens mij is die rejuvenator spirit echt bedoeld voor het kleine werk zoals het schilderen van oogjes enzo. Ik vind het maar rotspul, want het is alweer vervlogen na een paar tellen...
Ik gebruik Anisette om mee te schilderen, een anijslikeurtje, ruikt heerlijk!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

14

Beetje OT..........maar met een geschiedenis van een ex met een alcohol-probleem.........is het idd zo dat de alcohol die verkocht wordt voor ontsmetting en in kraampakketten 9en bij het Kruidvat enzo).......niet te zuipen is: dit om problemen te voorkomen.......... :x

Vaak is het toch zo dat je de mooie glimmende decoraties niet opeet (vaak ook met tylose) maar bewaart...........

15

Aha, ik had het gebruikt om kleine kroontjes op een cupcake goud te verfen. Geen 3d kroontjes maar kleine uitgestoken kroontjes van fondant. Maar ik ga gewoon wat testjes doen.  En als iets goud gespoten is met de pme lustre spray is het dan wel te eten of is dat ook niet lekker?

16

:D ik ga het zometeen met jenever doen, *hips* *hik* :D

Als ik niet meer post vandaag met mijn plaatje van een taartje, dan weten jullie of het lekker was, de jenever, oh nee euh....goudkleurige fondant....... :D  :lol:

17

Je hoeft niet altijd te verven...........dusten levert ook al gauw het gewenst resultaat! En daar is geen alcohol bij nodig  ;)

18

Ik heb het geprobeerd met malibu, was ook niet te eten :nooo
Op de suger art beurs vorig weekend hoorde ik dat het ook gewoon met water kan, (gelijk uitgeprobeerd natuurlijk) en dat smaakte ook gelijk een stuk beter  ;)

Karin09 schreef:

Je hoeft niet altijd te verven...........dusten levert ook al gauw het gewenst resultaat! En daar is geen alcohol bij nodig  ;)

Mag ik vragen wat dusten precies is ??

if you can dream it, you can live it (WD)

19

Dusten.............is alleen de poeder over de fondant/marsepein poederen.........dus zonder vloeistof...........

20

Als je het te behandelen stukje eerst nog heel licht vettig maakt met Crisco, dan blijft het heel mooi zitten :Y!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

21

ah, ok, dank jullie wel  :) weer iets om te gaan uitproberen  ;)

if you can dream it, you can live it (WD)