1

Onderwerp: vlekken op fondant?? kan ik verven met kleurstof?

hallo allemaal

ik had wat foutjes gemaakt en die blijf je nu zien. ik heb echter niet genoeg spul in huis om gewoon een nieuwe taart te maken. dus dacht ik misschien kan ik wel de vlekjes kleuren met kleurstof. als of je erop schildert dus eigenlijk maar dan met americolor gel ?!? weet iemand of dit gaat, ik kon hier niets over terug vinden dus vandaar mijn vraag.

groetjes Wendy

2

Re: vlekken op fondant?? kan ik verven met kleurstof?

Je kan wel verven met kleurstoffen.. maar om schoonheids foutjes te verbergen denk ik niet dat et gaat lukken. Je zou altijd een kleurverschil zien.  Als je toch wel wil gaan verven moet je de kleurstof wel mengen met alcohol bijv wodka.. gewoon een paar druppeltjes wodka en een prikje kleurstof en verven maar.  Je kan ook verven met water en kleurstof maar alcohol vervliegt sneller wat voor een mooier resultaat zorgt.

3

Tuurlijk kan je verven met kleurstof, maar dan best verdund met een beetje alcohol.

Maar waarom niet gewoon een beetje extra decoratie over de vlekjes heen? Wat bloempjes/sterretjes,... ?

4

wat je ook kan doen is verven met gekleurde icing; tenminste als dit bij je taart past

5

dank u voor alle reacties, maar de taart heb ik toch maar zo gelaten (in de vrees dat ik t nog erger maakte)
ze vonden hem erg leuk en even belangrijk erg lekker
hun vielen de foutjes niet eens op.  :D

groetjes Wendy