1

Onderwerp: Biscuit mislukt?

Ik heb net voor het eerst biscuit proberen te maken nadat ik zoveel mogelijk gelezen had op t forum. Ik heb de mix van de taartwinkel uit den bosch. Er staat op 500 gr mix, 8 eieren, 50 gr water. dit 10 min mixen, 170 graden in de oven voor 30 min.
Ik heb vanalles de helft gepakt, zodat ik daar zeker goed in zat. Nu las ik heeeeel vaak dat je 8 min. hoog en 2 min laag moet mixen. Ik heb ook alles er in 1x in gedaan.
Nu las ik dat het beslag moet 'pieken' en je deze niet in erin zou kunnen laten stromen, maar echt moet overscheppen naar je bakblik. Op dit moment piekt er bij mij helemaal niets!
Heb ik iets verkeerd gedaan en kan ik er nog iets aan doen zodat het steviger wordt???

bedankt!

2 Laatst bewerkt door mizztineke (12-05-2010 20:08)

Re: Biscuit mislukt?

Ik heb het ondertussen in de oven gedaan...Ik ben nu wel heel benieuwd hoe dat het eruit komt?! :)

De taart is ondertussen klaar...Ik had de bakvorm voor 2/3 gevuld met beslag. Het is niet echt goed omhoog gekomen, zo te lezen bij andere topics komt het door te weinig eieren(???).
Het overige beslag heb ik in een blanda 12 cm gedaan. Deze vind ik gelukkig goed gelukt, nu benieuwd hoe t smaakt...

De verhouding eieren/mix is goed. (Je hebt toevallig geen kleine eitjes gebruikt?)
Bij mij piekt het beslag ook niet echt. Ik laat het in de vorm lopen, maar het loopt ook niet glad, dat dan ook weer niet.

Ik vind 30 minuten voor zoveel beslag wel wat weinig, maar dat is per oven verschillend.

If live gives you lemons, make lemonade!

Misschien toch wat langer mixen, het lijkt heel lang of het niet verandert maar dan ineens wordt het toch lobbiger, en blijft het pieken zoals bijvoorbeeld slagroom.
En inderdaad misschien wat langer in de oven.

'I love it when a cake comes together'

5

Ik heb het 'ovenschema' gebruikt waar ze op t forum veel over praten. 10 min op 135, 10 min op...etc. Hierdoor stonden ze uiteindelijk wel langer dan een half uur in de oven. En daarmee kreeg ik ze mooi bruin en met het sateprikker truc ook schoon/droog.
Ik ga ze vandaag vullen en bekleden met marsepein en morgen gaan we proeven! Ik ben heel benieuwd...
Bedankt voor de tips. Ik ben in ieder geval gerustgesteld dat ik wel de juiste hoeveelheden gebruik.