1

Onderwerp: Deze beginneling heeft wat vragen over het decoreren van cupcakes ;-)

Dag allemaal,

Als eerste wil ik even melden wat een geweldig forum dit is, wat een info!!!

Ik ben zoals velen helemaal enthousiast geraakt van het zelf taarten en cupcakes maken, nadat ik een zoektocht hield voor een taart voor dochterlief.

Nu wil ik graag voor haar op de peuterspeelzaal cupcakes maken en decoreren.
Heb ergens laatst een foto gezien van een mandje met herfstblaadjes erin gestoken en daarin cupcakes met rood met witte stippen (zoals de paddestoeltjes natuurlijk ;-)
Nu kan ik ten eerste die foto al niet meer vinden haha en ten tweede ben ik een beetje de weg kwijt van wat ik allemaal moet hebben en hoe te beginnen.

Ik heb nu een lijstje met het volgende:
-Cupcake mix + bakjes + bakblik
-Rolfondant set in de meest gangbare kleuren
-Botercreme
-Kleurengel set
-Kartelset Ringen

Moet ik nu nog icing hebben??

En hoe begin je nu nadat je de cupcakes hebt gebakken? Moet je eerst een laagje botercreme en dan met rolfondant de rood met witte stippen maken?

Heel erg bedankt voor jullie reacties!!!

2 Laatst bewerkt door manika (26-10-2007 09:55)

Re: Deze beginneling heeft wat vragen over het decoreren van cupcakes ;-)

Hoi,

Als je je cupcakes hebt gebakken, laat je ze eerst goed lang afkoelen, en daarna kan je ze versieren.

Ik doe normaal heel dun laagje botercreme, en dan een ronde plak marsepein ( fondat kan ook ) ik snijdt het rondje van een koffie kopje want ik heb die ringen set nog niet  :(  En daarna zou je witte stippen erop kunnen maken.

Ik heb deze afgelopen zomer gemaakt :
http://www.mijnalbum.nl/Foto-THV44CF6.jpg

En afgelopen zondag deze cupcakes met icing gemaakt :
http://www.mijnalbum.nl/Foto-IUVQXOSX.jpg

Wat groen is heb ik van icing mix gemaakt van de webshop, het is erg lekker hoor zo op je cupcakes !!!!! Echt jammie :9 . Ik heb het lang geklopt zodat de icing lekker dik werd en daarna groene kleurstof in gedaan zodat het een mooie kleur werd, daarna heb ik de cupcakes erin gedoopt en de paddestoelen erop gezet. En langzaam werd de icing hard en dat was echt lekker, je had een knaperig laagje.

Overigens maak ik de cupcakes op recept van Nigella als je het recept wil weten staat ook op de site onder recepten.

En ik persoonlijk vind het wel handig om een bakblik te hebben, ik doe daar de vormpjes in en vul het met een spuitzak ( echt ideaal ) en dan blijven ze ook mooi in vorm tijden het bakken en lopen niet uit.

Nou veel succes met bakken.

Groetjes,

Manika

P.S bijna alle dingen op je lijstje zijn heel handig om te hebben, ook de set van kleurengel. Want dan kan je er een hele poos mee doen en veel variatie aan kleuren heb je. En die kartringen set is ook echt een uitvinding. Eigenlijk is alles een uitvinding wat je op je lijstje hebt staan    :lol:

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

3

He wat super zeg...nu heb ik eigenlijk alles wat ik wilde weten om te beginnen!
Zodra ik het resultaat heb zal ik het op het forum zetten....bedankt!!!

4 Laatst bewerkt door manika (26-10-2007 09:55)

Nou ik houdt  de show off dan in de gaten naar het resultaat :)

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

5

Hoi,
Manika, ik zie hier jouw cupcakes, wat zijn die mooooi! :Y  Ik moet binnenkort een grote stapel bruidscupcakes maken, maar dat heb ik nog nooit gedaan. Met bruidstaarten heb ik wel ruime ervaring, maar ik geloof dat dat niet zoveel op elkaar lijkt. Ik heb een paar vraagjes, ik hoop dat je zin hebt die te beantwoorden!
- Hoe krijg je de cupcakes allemaal hetzelfde formaat? Zo recht en niet- bobbelig?? :grr:
- als je marsepein als deklaag gebruikt, hoe komt het er dan zo 'smooth'op? Marsepein is toch dikkig, maar jouw cc zijn heel glad!

- Vul je de cakejes ook? Is het anders niet heel droog en wat saai, vooral als bruiloftseten?

Dank, groetjes!

waarom een vraag stellen alleen aan manika en ook nog in een topic van 3jaar oud.
In de FAQ kun je ook veel vinden en de zoekfunctie gebruiken, how to's bekijken.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

7

Oh, is dit topic al drie jaar oud, dat had ik helemaal niet gezien.. En, ja,  als iemand anders het antwoord weet; graag!

Ik vind het moeilijk om de cupcakes strak te krijgen; hoe doe ik dat!??
:D

Dank!

8

Oh, Tirza, ik kijk net op jouw website; ook al zo mooooooi en strak! Snij je het topje van de cupcake eraf oid? Ahh!

Elise schreef:

Oh, Tirza, ik kijk net op jouw website; ook al zo mooooooi en strak! Snij je het topje van de cupcake eraf oid? Ahh!

dank je :)

als je zoek zoekfunctie (bovenin de oranje balk) gebruikt, en zoekt op 'platte cupcakes' kom je al eea tegen: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=80593

Verder is marsepein net zo 'dik' als dat je het zelf rolt.
Ik leg er meestal gewoon een cirkeltje marsepein op, maar sommigen gaan er nog met hun vingers/smoother (zie webshop) langs zodat het glad langs het cakeje zit

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

10

Ahhh yes!! En het vullen van de cakejs  kun je natuurlijk gewoon met een injectiespuit doen, ohh fijn, het gaat helemaal lukken nu!
Thanks! :thumb:  :thumb: