1

Onderwerp: Hij valt tegen...

Ik heb net voor het eerst een vierkante vorm gebruikt om een biscuit te bakken.
Ik heb hem gevuld met water om hem op te meten: 2 liter.
Toen heb ik hem met bakpapier verhoogd. Ik heb beslag gemaakt voor 2,5 liter. Het basisbiscuitrecept met 5 eieren, enz.
Ik heb hem gebakken, maar hij is helemaal niet mooi hoog geworden.
De vorm is 23x23 cm. De taart is nu ongeveer 5 cm.
Ik baal. Juist deze moet een kraamcadeautje worden.

Groetjes Gerien

Re: Hij valt tegen...

ik denk dat 5 eieren wel te weinig is voor 23x23.
Ik weet niet hoe laag je vorm is, maar als je kijkt bij de tabellen van de webshop, zie je dat er bij een 20x20 vorm al 5 eieren worden gebruikt en bij 25x25 zelfs 9.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3 Laatst bewerkt door BiancaB (12-05-2010 19:46)

oeps, 2x geplaatst :o

Groetjes van Bianca

4

Misschien kun je nog een laag biscuit bakken, van 2 1/2 cm of zo, en je 1e biscuit in 2 lagen snijden (dus 1x door), zodat je in totaal 3 lagen hebt?

Groetjes van Bianca

5

De vorm is 4,5 cm hoog. Ik heb hem met water opgemeten: hij is 2 liter. Per halve liter een ei, dus 4 eieren. Maar ik heb 5 eieren genomen. Dus ik dacht dat dat wel goed zou zijn.
Volgende keer toch meer beslag denk ik.
Hij ziet er wel goed uit, maar niet zo hoog.
Dan maar flink vullen  ;)

Groetjes Gerien

tsja als de vorm maar 4,5 cm hoog is en je meet die dan op, dan is het wel logisch dat je biscuit niet zo hoog wordt.
Mocht je meer beslag gaan gebruiken, dan wel echt even verhogen met bakpapier, anders stroomt je vorm over

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

7

tipsytaartje schreef:

tsja als de vorm maar 4,5 cm hoog is en je meet die dan op, dan is het wel logisch dat je biscuit niet zo hoog wordt.
Mocht je meer beslag gaan gebruiken, dan wel echt even verhogen met bakpapier, anders stroomt je vorm over

Maar ik had mijn vorm verhoogd met bakpapier!
En als ik dan voor een vorm van 2 liter, beslag neem voor 2,5 liter...
Verwacht ik toch dat hij wel iets hoger wordt.
ik hoef echt geen taarten van 10 cm, maar iets meer had ik wel leuk gevonden.

Groetjes Gerien

8

Als je de vorm verhoogd hebt zou je veel meer beslag moeten nemen! Doe dan bijvoorbeeld 1,5 keer het normale recept om een hogere biscuit te verkrijgen.

9

Sofia schreef:

Als je de vorm verhoogd hebt zou je veel meer beslag moeten nemen! Doe dan bijvoorbeeld 1,5 keer het normale recept om een hogere biscuit te verkrijgen.

Dat ga ik de volgende keer zeker doen!!

Groetjes Gerien

10

ik neem zelf altijd voor een mooie hoge taart de verhoudingen van 4 bakvormmaten meer. dus een mooi hoog 20cm taartje mak ik met de verhoudingen voor een normaal 24cm taartje.
dit is wel de zelfgemaakte biscuit en niet de mix. die probeer ik volgende week pas uit.

Enthousiaste groet, Maxime