1

Onderwerp: vulling voor petit fours

Ik wil graag petit fourtjes gaan maken, maar heb hier niet zo'n goeie ervaring mee :P
De vorige keren vulde ik met een lekkere laag slagroom, maar als ik dan blokjes ging snijden dan 'duwde' ik de vulling aan de zijnkanten uit de gebakjes....

Wie heeft een lekkere tip waar ik mee kan vullen, zodat ze iets steviger worden? ow, ik ben geen fan van vullen met bc. daar wil ik alleen mee afsmeren...
Hoop dat jullie wat lekkers weten dat niet zo uitloopt...

groetjes linda

2

Re: vulling voor petit fours

Jam! :D
Of een dun laagje caramel.. of plet een snackreep (mars, snickers) en doe daar een dun laagje van tussen.

Make cake, not war!

3

Nikkiej schreef:

Jam! :D
Of een dun laagje caramel.. of plet een snackreep (mars, snickers) en doe daar een dun laagje van tussen.

Ja jam, das natuurlijk een goeie! ik heb nog een beetje zitten zoeken op de site, en ik denk dat 1 laagje jam en 1 laagje aangevette slagroom lekker is.
Ik heb nog nooit aangevette slagroom gemaakt, maar ik stel me zo voor dat het een stuk steviger is als gewone slagroom?

4

of misschien banketbakkersroom.??

5

Ik heb heerlijke petitsfourtjes gemaakt met een botercreme van de mix waarbij ik het vocht had vervangen door gepureerde perziken en safarilikeur, gecombineerd met een ananas/passievruchtenjam.

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

6

Bokkepootjesvulling? Blijft lekker stevig!

Schijnt de zon niet, stiekem schijnt ie toch!!

7

Ik heb petit fourtjes gemaakt (zie mijn plaatje). Hierin zat een dun laagje jam, banketbakkersroom en een dun laagje mona citroenkarktaart. Geen problemen mee gehad!

8

Ik heb wel eens petit fourtjes gemaakt met een laagje jam en een laagje frambozen bavarois......(van de mix voor bavarois)....was ook erg lekker, en ging ook prima.... ;)

Groetjes Kirsten