26

Re: marsepein scheurt bij uitrollen! Spoed!!

Ik gebruikte voorheen ook de 1:3 toen nog niet van funcakes... DIe was er op een gegeven moment uit en ben ik naar volle tevredenheid de 1"4 gaan gebruiken.., Laatst zag ik dat ze de 1:3 weer hebben bij de webshop en ben ik die weer gaan bestellen.. maar nu heb ik ook last van scheurend marsepein, wat korrelig is en niet makkelijk uitrolt....  :grr: Ga dus maar weer teug naar de 1:4 moet alleen nog ff 4 kilo van de andere opmaken...  :/  Baal er wel een beetje van want het is wel frustrerend als het niet gaat zoals het voorheen ging...  :mad:

Groetjes van Miranda
Voor meer taartjes: www.miertjestaartjes.mijnalbum.nl

27

miep-miep schreef:

Ik gebruikte voorheen ook de 1:3 toen nog niet van funcakes... DIe was er op een gegeven moment uit en ben ik naar volle tevredenheid de 1"4 gaan gebruiken.., Laatst zag ik dat ze de 1:3 weer hebben bij de webshop en ben ik die weer gaan bestellen.. maar nu heb ik ook last van scheurend marsepein, wat korrelig is en niet makkelijk uitrolt....  :grr: Ga dus maar weer teug naar de 1:4 moet alleen nog ff 4 kilo van de andere opmaken...  :/  Baal er wel een beetje van want het is wel frustrerend als het niet gaat zoals het voorheen ging...  :mad:

de eerste 1:3 waar jij het over hebt is van zeelandia en die laatste waar jij het over hebt is van funcakes.
de webshop verkoopt alleen nog verpakking van zeelandia van 6 of 14kg

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

28

Het gaat nu allemaal over alle soorten marsepein, maar wat kun je nou allemaal doen/proberen als je marsepein bij het uitrollen al meteen scheurtjes vertoont? Zoek op het forum maar vind geen duidelijk antwoord.

Ik heb een enorme berg lichtroze marsepein liggen dat ik dus niet kan gebruiken omdat het al meteen vreselijk scheurt. Heb niet genoeg marsepein liggen om het over te doen. Er zit al crisco doorheen dus daar ligt het ook niet aan. Het heeft niets te maken met het uitrollen, want je ziet de scheurtjes er al voor het rollen in zitten!

Help, wie heeft er goede tips?

29

omdat ik ook workshops geef gat mijn masepein best hard. en ik heb altijd 1:3 gehad

een dag zonder taart is een dag niet geleefd

30

Ik heb alles zitten lezen, ik gebruik altijd fondant maar dat vind ik een ramp dus ga over op marsepein.Maar wat is nu het beste???
En hoe voor kom je dat scheuren nou want dat wordt gevraagd.Ze zeggen je moet bloem gebruiken maar ik lees overal poedersuiker net als bij de fondant dus.

Met vriendelijke groet van  Louise.
Geniet van elke taart en het leven

31

Hallo,
Bij het lezen van deze antwoorden is ook meteen mijn probleem opgelost  ;)  Deze week heb ik een taart gemaakt met de blanke marsepein van funcakes 1:3. Het kleuren en uitrollen ging ABSOLUUT veel minder vlot dan de vorige marsepein die ik had. Dit was dan de extra blank van Zeelandia vermoed ik?
En aangezien het uitrollen niet echt lukte heb ik een grotere hoeveelheid gemaakt, maar de gekleurde marsepein mengen met de blanke heeft weer heel wat tijd gekost. Bij de vorige marsepein was dat echt op een paar minuutjes in orde. Ik heb het dus wel gehad met de Funcakes marsepein  :s
Bestaat er kans dat de Zeelandia 1:3 van 1 kg terugkomt?

Bedankt

32

ik heb 1.4 en totaal geen problemen

Met vriendelijke groet van  Louise.
Geniet van elke taart en het leven