Onderwerp: Lemon curd?
Hallo
Ik heb vanavond bij de AH een potje Lemon Curd mee genomen.
Smeer je dat gewoon als een laagje tussen 2 delen? Of moet je dat nog mengen met iets?
Groetjes
Nathanja
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Lemon curd?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hallo
Ik heb vanavond bij de AH een potje Lemon Curd mee genomen.
Smeer je dat gewoon als een laagje tussen 2 delen? Of moet je dat nog mengen met iets?
Groetjes
Nathanja
Ik zou er wel iets bij doen. Je kan het als laagje bij chococreme doen, of door de bcmix. Het is een goede tegenhanger van het zoete van de taart.
ik heb het als laagje gedaan en de andere laag citroenbavarois. Was errug lekker!!!! Ik had alleen zelfgemaakte lemoncurd. Lees hier de laatste tijd juist steeds dat de AH de lemon curd eruit heeft gegooid. Dus of jij had nog mazzel of ze hebben het weer terug!
Bij onze ah ook nog lemoncurd, hoor. Ik heb het laatst onder citroenbavarois gedaan en ook wel eens over botercrememix en de taart er ook mee afgesmeerd. Heerlijk fris!
Ik heb bij de AH nog nooit lemon curd gezien, heb het daarom laatst maar bij de Engelse shop gekocht. In welk schap staat het bij jullie AH, bij de jam ofzo?
Ja, bij de jam en de honing. Ze hebben ook Lemonmarmelade...
Ik moet echt even bij een andere AH gaan kijken dan, ook die citroen marmelade kon ik haast nergens vinden. Die vond ik later bij de reform...
De ah waar ik kom is een gemiddelde ah, dus niet eens een XL...Misschien eens informeren?
Ik heb zelf ook bij de infobalie moeten informeren want in de winkel wist niemand wat het was...! Gelukkig een meisje bij de balie wel omdat zij het van huis uit kende. En ik maar denken dat het een soort pudding achtig iets was. Vandaar dat het niet bij de zuivel stond !
Bedankt voor de tips, ik ga het uitproberen!
Ik heb de lemoncurd vermengd met een half bakje mascarpone (+ een zakje vanillesuiker).
De onderste laag lemoncurd + mascarpone en daarbovenop een dun laagje lemoncurd (om de gele kleur nog wat te zien bij het doorsnijden)
De andere laag (of lagen) met Mona citroenkwarttaartpudding.
Afgesmeerd met slagroom (met versteviger en 1 zakje vanillesuiker)
Errug lekker!
Ik heb per ongeluk ipv lemon curd van Chivers, Lemon jelly marmalade van Chivers meegenomen....dit is natuurlijk niet hetzelfde?????
Was van plan het recept van Liesje13 te maken...
Kan dat ook hiermee, of ga ik dan echt de mist in?
Ik doe een laag citroenkwarktaartpudding van mona, de andere laag lemoncurd met direct daar bovenop een dikke laag slagroom. Mmmmmmmmmmmmmmmmm!
En hier ook gewoon bij AH, wel een XL.... bij de jam.
Ik heb per ongeluk ipv lemon curd van Chivers, Lemon jelly marmalade van Chivers meegenomen....dit is natuurlijk niet hetzelfde?????
Was van plan het recept van Liesje13 te maken...
Kan dat ook hiermee, of ga ik dan echt de mist in?
Tis echt wat anders, lemon curd is echt een creme, maar wie weet heb jij straks een heel nieuwe topper uitgevonden! Gewoon uitproberen!
Ik heb geen idee of de lemon jelly marmalade net zo lekker is als de lemon curd (heb deze van de week ook zien staan, zag er lichter uit...) maar als je het gaat proberen dan ben ik wel benieuwd hoe het smaakte!
Mijn combinatie heb ik al tussen heel veel taarten gesmeerd en alleen maar positieve reacties gehad! Mmm lekker fris...weer eens wat anders! Ik wil graag een taart van je, maar wel met die vulling!!
Succes!
Ik heb een vraagje aan Liesje13....
hoeveel lemoncurd moet ik door de mascarpone doen????
Ik heb maar op safe gespeeld, en toch maar ff lemoncurd gehaald.
Hallo
Interessante topic, ben nl gek op alles met citroen (kwark, ijs, etc) muv citroen zelf .
Vraag aan Liesje13: je schrijft dat je afsmeert met slagroom. Gebruik je dit ipv van botercreme? smelt het fondant dan niet? kun je hier ook dijkjes mee spuiten of doe je dat niet? Ik blijf nl ruzie houden met de botercreme en mix alles met de handmixer en dat is voor de botercreme algauw een mooi tijdje......
Ja, bij de jam en de honing. Ze hebben ook Lemonmarmelade...
Ja ik heb de Lemonmarmelade gehaald! Echt heel lekker fris in een taart !
Hoi allemaal!
Sorry dat ik nu pas reageer, maar ik heb dit bericht niet meer gevolgd.
Ik doe een beetje op gevoel wat lemoncurd bij de mascarpone.
Voor een 26 cm vorm gebruikte ik ongeveer een half potje.
Ik smeerde steeds af met slagroom, wat prima ging...maar ik nu zelf botercreme heb ..doe ik het nu daar mee. Blijkt langer houdbaar te zijn en smeert beter af....het lijkt wel of je aan het stucen bent...
Ik heb geen problemen met het maken van botercreme sinds ik een Kitchenaid mixer heb...wel duur...maar ben er zo blij mee!!!
Ik gebruik geen fondant, maar marsepein en had geen last met het smelten.
Ik kwam hier weer omdat ik lemoncurd bij de zoekfunctie had ingetypt. Ze hebben nl bij onze AH geen lemoncurd meer staan! Balen!! Ik vroeg mezelf af of het ook ergens ander is te verkrijgen. Of zelf te maken ofzo???
Bij de Jumbo hebben ze het ook.
Zelf maken: http://www.deleukstetaarten.nl/recept/46/Lemon+Curd/
dus ik kan
ook laagje citroen van mona kwark en daaroverheen
lemoncurd.
maar kan dat dan ook in de diepvries ????
toch handig zo'n zoekfunctie !!
Dat kan dus gewoon
ik heb nu botercreme ctitroen en daar de lemon curd doorheen gedaan, dus ook wel goed citroen..
Verder liggen nu ook de mandarijntjes uit te lekken..
Wat is nu lekker en de goede volgorde?
Eerst botercreme met laagje lemon curd er nog op, en dan mandarijntjes er nog op..
Of eerst lemon curd dan botercreme en mandarijn..
Of helemaal anders?
dus 1 laag lemoncurd en 1 laag botercreme met mandarijntjes..
Wat is de lekkerste volgorde haha
Want ik ga hem straks vullen!
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Lemon curd?