1

Onderwerp: Bekleden voor een echte beginner?

Hoi!

Ik hoop dat ik hier goed zit hoor! En dat ik deze vraag mag stellen.
Ik ben echt een echte echte echte beginner, wat wil zeggen, ik bak wel eens cakes en heb voor het eerst cupcakes gemaakt. Maar nu zie ik hier van die prachtige creaties voorbijkomen, en dat wil ik ook!

Ik wil als taart een biscuittaart maken met vulling van mascarpone en aardbei. Maar ik snap niks van het bekleden. Kan iemand mij vertellen wat een makkelijke, simpele (voor een beginner) manier van bekleden is? Dus met welk materiaal? En als ik er bijvoorbeeld bloemen op wil? Wat is de makkelijkste manier?

Sorry voor de vele vragen en als ik het hier niet goed plaats, maar ik snap er nog erg weinig van! :o

Liefs Lotje

2

Re: Bekleden voor een echte beginner?

http://www.youtube.com/watch?v=IsrgS9eB … re=related
voor bloemen kijk bij de how to's
lees de FAQ even door heel veel beginners tips  :Y

3

haha dat is lastig om in een paar woorden uit te leggen. filmpjes zijn het makkelijkste denk ik.
maar in simpele zinnen:
1. maak een biscuit (mix of gewoon recept). en laat deze op de kop op een taart rooster afkoelen.
2. maak de vullingen (nat? -> dijkje spuiten tegen het smelten van de fondant of marsepein)
3. snijd de taart in lagen. en maak met een spuitzak en (het liefst merengue) botercreme een rand op laag 1 en zet in de koelkast. als het hard is er uit halen en de vulling er tussen in verdelen. en dan de volgende laag er op. enz.
4. smeer een laagje botercreme op de taart en strijk dit glad met een mes. laat dit hard worden in de koelkast.
5. zorg er voor dat het helemaal strak is. desnoods met een stuk keukenpapier voorzichtig alles glad poetsen. (vind ik zelf fijn)
6. rol ondertussen de fondant/ marsepein uit op een stuk plastic. (met een deegrollen ofzo) en maak het glad met een smoother.
7. pak het plastic op en keer deze om op de taart. (voorzichtig) en begin van boven naar beneden toe zachtjes het er op te maken. neem er de tijd voor. en doe het eerst met je handen tot je het er mooi op hebt (geen bobbels enz -> zie filmpjes).
8. randje mooi snijden
9. met een smoother alles mooi glad strijken.
10. de bloemen heb je dan misschien al gemaakt en die 'lijm' je er dan op.

succes (hahah lekker onduidelijk volgens mij... maar ik doe mn best ;))

Enthousiaste groet, Maxime

4

http://www.keetie.com/pageID_6812821.html

5

Bedankt allemaal!
Ik denk dat ik eens een kijkje ga nemen in de webshop hier, voor fondant? Als dat lukt kan ik het daarna zelf misschien een keer maken.
Binnenkort maak ik mijn eerste taart: biscuittaart met (makkelijke) vulling, bekleden met botercreme laagje en dan fondant.
Er valt nog erg veel te leren voor me, maar ik ga het zeker proberen!

Liefs Lotje!