1 Laatst bewerkt door Carolinedrost (05-05-2010 12:04)

Onderwerp: Alweer een paar biscuit vraagjes...

Hallo allemaal,

Ik vind het heel leuk om taarten te maken, heb er tot nu toe nog maar 3 gemaakt, maar wil hier graag verandering in brengen..

Wat mij opvalt is dat het biscuit wel goed de oven uitkomt, maar na het vullen en bekleden is het zoo droog! Het is nou niet echt bepaald die zachte biscuit wat je krijgt als je een taart in de winkel koopt..
Ik maak het basisrecept voor biscuit van de site.. En ik bak het ongeveer op 160 graden, ongeveer 20 min... De laatste keer was het iets langer en toen was het dus verbrand...

Ook heb ik gister voor het eerst met fondant gewerkt, ik vond het echt rotspul! Het scheurde overal.. Voor fondant gebruik ik het merk van funcakes uit de webshop....

Weet iemand misschien hoe ik dit kan oplossen of wat ik verkeerd doe?

Gr
Caroline

facebook.com/caro.taartencupcakes

2

Re: Alweer een paar biscuit vraagjes...

misschien handig te melden of en wat voor mix je gebruikt of dat je met het basis recept bakt.
en hoe lang en hoe heet je bakt enzo.
iets meer info heb je eerder antwoord waar je wat mee kan denk ik ;)

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

emmy635 schreef:

misschien handig te melden of en wat voor mix je gebruikt of dat je met het basis recept bakt.
en hoe lang en hoe heet je bakt enzo.
iets meer info heb je eerder antwoord waar je wat mee kan denk ik ;)

Dankjewel voor je tip, heb het gelijk even aangepast

4

dan kan ik je helaas niet helpen werk met de mix uit de webshop en mislukt nooit en niet droog :nooo

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

heeft iemand anders ervaring hier mee? Met het basisbescuit recept??

6

nee, bij mij gaat het altijd goed en kreeg zelfs laatst het compliment dat het lekkerder was dan bij de warme bakker  :o .

Als het kapsel uit de oven komt wat doe je daarna? misschien dat wij even mee kunnen kijken of daar iets "mis" gaat?

7

Ik gebruik ook het recept van basisbiscuit van de site en het is bij mij niet droog eigenlijk. Wel bak ik het 35-40 minuten en zet ik de oven van 140 graden langzamerhand naar 170 graden tijdens het bakken.
Klop je de eieren wel 10 minuten goed op zodat het een dikke, lobbige massa wordt?
Als jij vertelt dat het verbrandt als je het langer dan 20 minuten bakt, denk ik dat de oven sowieso te heet is op 160 graden. Bij mij begint het beslag al fors te rijzen bij 140 graden. En beslag droogt inderdaad uit als je het te snel en heet bakt. Probeer ook eens om de oven op 140 graden te zetten en langzamerhand op te hogen tot 170 (of zelfs minder).

De rolfondant van funcakes gebruik ik alleen om te decoreren en niet om te bekleden, omdat ik inderdaad ook vind dat het héél elastisch is en snel scheurt.