1

Onderwerp: Slagroom-stapeltaart ideeen gevraagd!

Heb even hulp nodig.... Mijn collega vroeg me haar verjaardagstaart te verzorgen op het werk. Ze is slagroom verslaafd en wil een taart over-the-slagroom-top. Dus eigenlijk, vroeg ze er meteen maar achteraan: kan ie niet leuk gestapeld worden???
Ik heb de "zoek" al ingeschakeld, maar hij heeft echt niets of ik doe iets verkeerd, hahhaha! Bakken, vullen, en stapelen is het probleem niet. Maar ik vind 2 keer een nootjes zijkant om tegenaan te kijken ook niet echt feestelijk. Jullie nog tips en ideeen ( of foto;s hahahha?)
Bedankt!

Groetjes Marieke
"Als je het niet vriendelijk kunt zeggen, zeg dan maar niets."

2

Re: Slagroom-stapeltaart ideeen gevraagd!

Je vraag staat hier prima hoor!

Maar hmmm, stapelen zeg je? Ik geloof dat dat niet zo'n succes wordt met een slagroom buitenkant (moeilijk netjes te houden bij het stapelen). Maar wat dacht je van een lekkere rand van kitkats? (Of cadbury fingers, chocosticks, chocorolletjes) Vaak te zien bij m&m-taartjes. En anders kun je een rand van marsepein gebruiken, mits je hem niet te lang van te voren rond je taart doet en er rekening mee houdt dat de rand wat kan gaan zweten (geen fondant, dat smelt, maar dat wist je vast al).

Een foto heb ik niet echt voor je, niet van een slagroom bovenkant en gestapeld en zo, maar om je een indruk te geven van de stokjesrand:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-CH73IILP.jpg
Een ouwetje :O Overigens is hier de bovenkant van witte ganache.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

3

Waarom zou je de taarten niet afgesmeerd kunnen stapelen? OK vieze vingers en beschadigingen van de buitenlaag, maar dat kun je na het stapelen weer repareren. En dan kun je verder decoreren met opspuitwerk e.d.
Heel anders dan we gewend zijn maar het kan denk ik best!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

4

Bedankt voor je snelle antwoord(en), hahaha!
Die sticks aan de zijkant is inderdaad ook nog een optie! Heb ik nog helemaal niet aan gedacht eerlijk gezegd, maar dat is natuurlijk ook leuk alternatief voor iemand die niet van marsepein en fondant houd....
Zou ik de taart kunnen afsmeren met merenque botercreme, jouw voorstel van een stokjesrand, (leuke benaming trouwens hiervoor!) stapelen, en overgebleven rand opvullen met laat ik voor het gemak maar mini M&M's zeggen? En anders misschien ter versteviging een lint eromheen. Of geef ik mezelf nu al antwoord???  ik bruis wel weer helemaal van de ideeen, hoewel ze steeds minder slagroom taart gerelateerd zijn hahahha!

Groetjes Marieke

5

Ik heb mijn vorige stapels gestapeld met behulp van een grote platte opschep lepel, hahaha! Beetje rustig afschuiven, niet gek doen, en blijven ademhalen. Het stapelen lijkt me het probleem ook niet, charmant snijden of van elkaar af halen..... hmmmm?  :lol:
Ik kan het altijd proberen, als de truc mislukt heb ik een slagroomtaart in mijn vriezer en in no-time een nieuwe slagroomtaart gemaakt. ( Dat is dan wel weer handig aan slagroomtaart wensen.)

Groetjes Marieke

6

Hoihoi

Kun je de slagroom niet iets verstevigen en dan aan de zijkant toefjes slagroom ertegenaan spuiten?
of van die schuim blokjes
verder zou je ook een rand van vlokken kunnen maken (van die chocolade voor op de boterham)
of besmeren en dan vruchtjes er tegen drukken.

gr femke

7

Er heeft een tijdje terug in stapeltaart - parade een gestapelde slagroomtaart gestaan.. weet alleen niet meer van wie  :think:

8

Bedankt Joyce, zal er morgen in de nachtdienst weer eens een paar uur forummen en zoek aan wagen. (lang leve de nachtdiensten! Soms zelfs tijd om taart te maken  :shh: )

Groetjes Marieke

9

Dit is hem ;)
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=90671