1

Onderwerp: naam van bakvorm om binnen in een cake te bakken

:rolleyes: Wat is de naam van de bakvorm,die je in het midden van een cake zet,om beter te doorbakken.Ik zoek hem hier in de webshop .maar  ik vind hem niet

2

Re: naam van bakvorm om binnen in een cake te bakken

Je bedoelt een heating core? Ik doe gewoon een bloemnagel in het midden gaat ook prima  :thumb:

3

En wat is een bloemnagel dan?  :o

Groetjes van Bianca

4

BiancaB schreef:

En wat is een bloemnagel dan?  :o

Dat is bedoeld om bloemen van icing op te spuiten. Het ziet er uit als een soort grote spijker.

5

Wanneer en waarom gebruik je die dan?
Volgens mij snap ik het niet helemaal  :think:

6

:rolleyes: Dank je wel,ik vond hem nu in de webshop.Maar  er stonden geen afmetingen bij.Ik wil nl aan zoeen barbietaart beginnen,en las hier ergens dat ze in het midden niet gaar was.Zou zo een bloemnagel voldoende zijn?

7

Als je een barbietaart maakt met de wondermold heb je geen heating core of bloemnagel nodig hoor. Daar zit namelijk een soort stokje bij en daardoor gaart hij goed door.

8

llewellyne schreef:

Wanneer en waarom gebruik je die dan?
Volgens mij snap ik het niet helemaal  :think:

Een heating core is een soort minibakvorm die je in het midden van grote taarten plaatst om te zorgen dat hij overal gelijk gaar wordt. Je vult hem ook met mix en dat stukje haal je er na het bakken uit en plaatst het weer terug op zijn plek.
Met een bloemnagel bereik je zo'n beetje hetzelfde effect. Dan heb je alleen een klein gaatje in je taart na het bakken en verwijderen van de nagel.