1

Onderwerp: Vieze Slagroom

Ik heb even een vraagje. Ik heb vorige week bij een banketbakker 3 moorkoppen gekocht.  :Y

Maar ik vond de slagroom van binnen niet lekker.

Ik vond hem ietswat korrelig, en vrij stevig. Dus niet lekker smeuïg en glad zoals slagroom hoort te zijn. Heeft iemand misschien enig idee waar dat aan kan liggen??

Slagroom te lang geklopt, of lagen de gebakjes er misschien te lang, dus oud? Slagroom geschift, of proef je dat? Of is de slagroom ingevroren geweest en opnieuw gebruikt?

Ik hoop dat iemand het weet, want ben de volgende keer toch even van plan om dat bij de bakker te melden.

Groetjes San

2

Re: Vieze Slagroom

ALs je slagroom te lang klopt, wordt het wat korrelig/ schilferig, alsof er vlokjes boter in drijven (dat is het ook). Het krijgt ook een boterige smaak en hoort dan niet meer gebruikt te worden... Zure slagroom (als het niet meer goed is) proef je.

Ik zou gewoon direct of de eerst volgende openingsdag terug zijn gegaan naar de bakker, dit hoort niet. Zeker even melden!

Groetjes van Bianca

3

Oke dankjewel Bianca voor je snelle antwoord. Ik ga het zeker even melden!

Grrr, vind dat altijd zo erg dat je zo veel geld moet betalen voor een gebakje, wat uiteindelijk bij thuiskomst niet te (vr)eten was.  :mad:  En had er juist zo een trek in.

Misschien was het mijn straf wel, omdat ik had beloofd een taartje te maken, omdat onze kat jarig was. Maar door tijdgebrek ben ik naar de bakker gegaan......oepssss. Alhoewel mijn zoon al heel tevreden zou zijn geweest met een spuitzak vol botercreme hihihihihihi.

Groetjes San

4 Laatst bewerkt door Sannn (12-05-2010 19:49)

:)

Groetjes San

ja is idd te lang geklopt geweest, heb ik ook wel eens gehad
(geen geduld dus staafmixer erin en dan kan het in 5 seconden gebeurd zijn!)
smaakt voor geen meter! :nooo

6

Lovelylonnes schreef:

ja is idd te lang geklopt geweest, heb ik ook wel eens gehad
(geen geduld dus staafmixer erin en dan kan het in 5 seconden gebeurd zijn!)
smaakt voor geen meter! :nooo

Nee ik vond het ook echt ranzig! Maar ik verwacht bij een banketbakker toch wel wat meer kwaliteit. Anders kan ik net zo goed van die kant en klaar dingen bij de supermarkt kopen.

Groetjes San

Waarschijnlijk teveel slagroomstabilisator en te lang geklopt.
Kan ook zijn dat de moorkoppen al een paar dagen oud waren.
Vooral de bakkers met een gesloten toonbank denken soms dat slagroomgebak dagen mee kan.

Als je zondigt zondig dan lekker