1

Onderwerp: puzzelplaatje van alleen maar lijnen

Eind van de maand wil ik een taart maken met een plaatje erop van alleen maar lijnen. Weet niet zo goed hoe ik het duidelijk moet uitleggen, maar ik bedoel zo iets als het ajax logo. Ik wil deze graag van te voren maken, maar weet niet zo goed hoe ik deze dan op de taart krijg. Zat zelf te denken om het plaatje in spiegelbeeld te maken en dan met plastic en al op de taart te leggen. Maar valt het er dan niet af als ik het omdraai?

Iemand tips? Of moet ik het meteen op de taart maken, maar hoe dan?

Hoop dat iemand het snapt.

Groetjes Miriam

2

Re: puzzelplaatje van alleen maar lijnen

ik puzzel het meestal rechtsstreeks op een stukje bakpapier en laat het gewoon drogen. In bakje met deksel dr op en dr is niet aan de hand. Je kan het gewoon met een spatel van je bakpapier af halen. En heb ook wel gelezen dat sommigen het eerst ff paar min. in de vriezer leggen en dan op de taart doen, heeft vanzelf wel voordeel dat ie gelijk vast plakt als ie weer op temp. begint te komen.

3 Laatst bewerkt door ans pommerans (12-05-2010 20:39)

Ik heb het ajax logo een keer gemaakt op een apart wit stuk fondant. Dat kun je dan makkelijk 'in voren' doen.
Lijntjes van een papier overgetrokken op de fondant zodat je een beetje de indrukken zag en daarop de lijntjes gelegd.
De tip die ik toen achteraf kreeg is om de lijntjes op een plastic sheet op de tekening te leggen (in spiegelbeeld), je kunt dan de lijntjes netjes volgen, daarna een stuk fondant erover leggen en het geheel omdraaien. Ik weet niet of het werkt want ik heb het nog niet getest.
Als je zoekt op ajax-logo komen er vast nog wel meer tips naar voren.

If live gives you lemons, make lemonade!

4

Ik "puzzel" het Ajax logo als volgt:
Een rond stuk fondant in de juiste maat. Het Ajax logo met wat crisco tegen het plakken er op leggen. Zorg dat het niet verschuift.
Dan met een naald op alle lijntjes prikjes geven. Als je het papier weghaalt zie je dus de geprikte tekening. Met de sugargun sliertjes maken, de geprikte lijntjes vochtig maken en de sliertjes er op plakken.
Tot slot de hele plak even in de vriezer en hup op de taart.
Ik vind het zo super makkelijk gaan en krijg er een mooi resultaat mee.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

5

Bedankt allemaal voor de reacties.

@ Boska: Lijkt me inderdaad een makkelijke manier. Maar het plaatje wat ik deze keer ga maken lijkt mij  te ingewikkeld om gaatjes te maken.

@ Ans: ik ga denk ik voor het spiegelbeeld en dan een stuk fondant erop leggen. Had het spiegelbeeld al bedacht, maar durfde het niet zo goed om te draaien en zo op de taart te leggen, maar met een extra stuk fondant moet het lukken en het past ook wel bij dit plaatje.

Resultaat wordt tzt geshowd.

Groetjes Miriam

Groetjes Miriam