1

Onderwerp: botercreme zanderig??

Ik heb gisteren voor het eerst een botercreme gemaakt van
1 cup roomboter
6 tot 8 cups bakkersuikerpoeder
2 theelepels vanille
halve cup melk

Maar het is wat zanderig klopt dat?
of heb ik een basisfout gemaakt?

vrolijke groetjes,

life is uncertain, eat dessert first!

Re: botercreme zanderig??

Heb je lang gemixt?

Groetjes Natasja!

Als ik zelf botercreme maakt, dan maak ik dat 1 op 1, maar dit gebruik ik dan alleen om af te smeren.

Idd lang genoeg mixen!

Cabana consulente worden? Wij zoeken jou! Ben je minimaal 23 jaar, representatief en in het bezit van een auto? Mail me dan of ga naar www.cabana.nl "Think summer, think Cabana"

4

Hmmm,.. ik denk toch te kort.  Een paar minuten..... denk ik. Hoelang moet het eigenlijk?
Daarnaast heb ik de suiker ook niet gezeefd.

Al met al is het wel erg lekker vooral met een chocolade CC, maar wat aan de zoete kant, volgende keer maar 6 cups suiker :-) ik had nu 7 cups.

Ik gebruik de cupsmaatschepje van Ikea werkt feilloos.

5

Misschien was de temperatuur van de ingredienten niet goed. Ik heb het wel eens gehad doordat de boter te koud was. Je krijgt dan hele kleine klontjes.

6

Om af te smeren is het  misschien makkelijker om 1:1 botercreme te maken: 200 gram roomboter (op kamertemperatuur) en 200 gram poedersuiker/suikerbakkerspoeder. En dan minimaal 10 minuten mixen. En als je het als vulling gaat gebruiken, zou ik de mix van de webshop nemen. Succes ermee.

7

je suiker zeven scheelt ook een beetje.

8

Heb ik ook al eens gehad. Ik heb de bak met botercreme in heet/warm water gezet en dan verder mixen :thumb:

9

beetje verwarmen (de kom) en dan weer kloppen

10

Bedankt voor de tips  :)
De volgende keer ga ik:

De boter eerder uit de koelkast halen
De suiker zeven
en veel langer mixen

Dan moet het niet verkeerd gaan..... toch?  :Y

11

Misschien heb je ook wel erg veel suiker gebruikt. Dan wordt het wel zanderig lijkt me.

Ik heb over botercreme ook een onderwerp gestart, staat bij het onderdeel vullen.
De merinque botercreme is ook een stuk lekkerder dan de gewone 1:1 botercreme.

12

Ik vind ook dat bc zanderig smaakt. Ook de 1:1. Ik doe mijn roomboter eerst in de magnetron zodat deze erg zacht is. Even mixen en dan de gezeefde poedersuiker erdoor. Dan 10 min mixen. Hier heb ik ook een topic over gestart. Ik heb nu een fijnere zeef gekocht. Misschien dat de bc van mij dan minder zanderig voelt. En anders ga ik de merinque bc eens proberen. Lees ik veel goede dingen over  :Y