1 Laatst bewerkt door Iris Zijlstra (24-05-2010 19:36)

Onderwerp: Hoe kan het dat...

ik soms allerlei luchtbellen heb in mijn marsefond als ik het uitrol om de taart te bekleden?

Ik heb sowieso soms behoorlijk last van luchtbellen zowel in het fondant vóórdat het de taart op gaat als onder het fondant op de taart zelf, met smootheren krijg ik het niet weg.

Wie weet raad?

Edit: En hebben jullie dan ook nog tips voor luchtbellen onder de fondant als de lap al op de taart ligt? Zelfs met smootheren krijg ik het niet weg!

2

Re: Hoe kan het dat...

Dan kneed je het 'verkeerd', probeer minder te vouwen, maar echt te kneden. Door het vouwen komt er lucht tussen. Je kunt de luchtbellen lek prikken en dan weer verder uitrollen.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

3

:thumb:  De tip van de dag voor mij  :)

4 Laatst bewerkt door Iris Zijlstra (10-05-2010 06:15)

Aha, dat is inderdaad de manier waarop ik 'kneed'.

Verklaard het ook dat ik de luchtbellen niet van de taart krijg?

5

inderdaad rustig kneden, en eventuele bellen met een naald of speld lekprikken.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

Dank jullie wel voor de tips!

7

ook als je luchtbellen onder je fondant op de taart hebt kan je ze lekprikken, ik zou dan wel iets decoreerderigs erover heen plakken want er is toch een klein gaatje te zien

Alles goed???? nee 3 fout

8

ik heb het trouwens ook als ik fondant ipv rol uitschuif met mijn pvc buis, heb ik ook meer last van luchtbellen dus rollen is beter dan schuiven

Alles goed???? nee 3 fout

9

en waar bestuif je je werkopp.vlak mee als je uitrolt? Als je dat met maizena doet en dat in aanraking komt met taart dan heb je ook kans op luchtbellen las ik hier laatst. Dan kan je beter gewoon poedersuiker gebruiken. Dus daar ben ik ook maar weer op overgestapt en idd. geen luchtbellen meer.

Oh, ik gebruik nooit maizena. Wist niet eens dat het kon.

Ik gebruik altijd wat poedersuiker.

11

verhipte makkelijk hoor. Heb het in een pantykousje (schoon en nooit gebruikt, nieuw dus  ;) ) in een bakje. En bestuiven maar!!!!
Vooral handig met kleine dingetjes.
Die tip heb ik weer van theeleut Astrid

Oké, nou dank je wel voor het doorgeven van de tip :)

13

Ik heb nooit veel geduld  :o  en heb daarom waarschijnlijk ook last van luchtbellen. Zoals te snel kneden en ,op het laatst, schuiven met de pvc buis. Niet meer doen dus.....
Ik prik de luchtbellen ook weg met een naald, maar voorkomen is beter dan genezen.

14

lune schreef:

ik heb het trouwens ook als ik fondant ipv rol uitschuif met mijn pvc buis, heb ik ook meer last van luchtbellen dus rollen is beter dan schuiven

:lol: Ik dacht dat ik de enige was die 'schoof'!

15

Ik gebruik altijd Crisco shortening en heb bijna nooit last van lucht.
Misschien dat het helpt...