1

Onderwerp: Bovenste taartje van bruidstaart voor het bruidspaar?

Hallo allemaal!

Ik las net op een aantal Engels/Amerikaanse sites (onder andere die van Wilton) dat je bij een bruidstaart met lagen, het bovenste taartje eraf haalt. Deze wordt ook niet aangesneden voor de gasten, maar kan het bruidspaar zelf thuis opeten, tenminste, dat begreep ik eruit.
Wanneer jullie een bruidstaart maken, doen jullie dit dan ook?
Ik snapte het niet helemaal... maarja, ik maak ook pas sinds kort cupcakes en taartjes.  :o  Ik vroeg het me gewoon af!

Groetjes, Kirsten.

Lovely little cupcakes <3

2

Re: Bovenste taartje van bruidstaart voor het bruidspaar?

je staat hier niet goed ik meld het voor je ;)

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

3

Het forum is verdeeld in categorieën met elk hun eigen rubrieken.
Bruids- en Stapeltaarten  staat in 'Show off' en is dus bedoeld voor het showen, niet voor vragen.

[MOVE] --> Taartdecoratie algemeen

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

Naar gebruik zou de bovenste taart bewaard worden voor het bruidspaar. (heb ik eens gehoord) deze mogen hem dan op eten, Velen stoppen hem in de vriezer en eten hem dan na een jaar op.
maar ik vind het zeer persoonlijk wat je er mee doet. Wij hebben hem aan de tante van mijn man gegeven, want zij vond het zo lekker, ze had hem ook in eens opgegeten. (moet er zelf niet aan denken)

Bij mijn vriendin ging het fout, zij wou de bovenste laag ook bewaren en dat had ze tegen haar bruidsmeisje gezegd, van het bruidsmeisje mocht de bovenste laag dus niet uit de doos. ze heeft nu alleen foto's van een taart van 4 lagen en een leeg plateau bovenin. duidelijke instructies van het bruidspaar dus gewenst.

Marianne schreef:

Het forum is verdeeld in categorieën met elk hun eigen rubrieken.
Bruids- en Stapeltaarten  staat in 'Show off' en is dus bedoeld voor het showen, niet voor vragen.

[MOVE] --> Taartdecoratie algemeen

Oops, ik zal de volgende keer beter opletten! Sorry!

Oke, dus als ik het goed begrijp dan ligt het geheel aan wat het bruidspaar wil, en is het geen regel... Wel een optie voor het bruidspaar om over na te denken dus!

Bedankt, groetjes

Lovely little cupcakes <3