1

Onderwerp: Ik heb een paar vragen

Mijn zusje heeft mij gevraagt haar bruidstaart te maken en dat wil ik heel graag doen maar wil natuurlijk ook dat hij heel erg mooi wordt.
Dus ik heb een aantal vragen.

Ik wil de taarten graag wit bekleden maar vroeg mij af of ik dat het beste met fondant kan doen of met witte marsepein? Heb tot nu toe alleen nog maar met marsepein bekleed en vraag me dus af of fondant net zo makkelijk werkt en of het net zo lekker is?

Als ik een stapel maak met 3 taarten van 30, 20 en 10 cm voor hoeveel personen is dat ongeveer?

Hoe kan ik mijn taart het beste vervoeren? Al gestapeld of los in dozen en op de locatie stapelen (moet ongeveer een uur rijden)?

Ik zie dat er wel is champange vulling wordt gebruikt hoe wordt dat gemaakt of kan ik dat kant en  klaar kopen?

Tot zover even mijn vragen hoop dat iemand mij even wat tips kan geven.

Alvast heel erg bedankt.

2

Re: Ik heb een paar vragen

Het aantal personen voor de maat taart kan je vinden in de tabellen hier aan de linker kant. De rest kan ik geen antwoord op geven.

3

Op al je vragen kun je antwoorden vinden als je de zoekmachine even gebruikt (bovenin onder de donkeroranje balk)!

Fondant is wel heel iets anders, -lees: werkt heel anders, dan marsepein, ik zou eerst een keertje oefenen! Ook een optie is marsefond: dat is marsepein 1 op 1 doorelkaar met fondant, dan is je marsepein direct witter, heb je de eigenschappen van beide producten en nog een subtiel lekker amandelsmaakje  :P !

Voor je matenvraag kun je de tabellen gebruiken, links bij de rubriekjes!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

4

WVEG schreef:

Ik wil de taarten graag wit bekleden maar vroeg mij af of ik dat het beste met fondant kan doen of met witte marsepein? Heb tot nu toe alleen nog maar met marsepein bekleed en vraag me dus af of fondant net zo makkelijk werkt en of het net zo lekker is? Als het echt wit moet worden zou ik voor fondant kiezen.

Als ik een stapel maak met 3 taarten van 30, 20 en 10 cm voor hoeveel personen is dat ongeveer? Ik denk rond de 38 personen. Bij tabellen hier links kun je even kijken naar hoeveelheden e.d.

Hoe kan ik mijn taart het beste vervoeren? Al gestapeld of los in dozen en op de locatie stapelen (moet ongeveer een uur rijden)?Als je een uur in de auto moet zou ik ervoor kiezen om ze los te vervoeren en op locatie pas te stapelen.

Ik zie dat er wel is champange vulling wordt gebruikt hoe wordt dat gemaakt of kan ik dat kant en  klaar kopen? Je kunt Patidess Champagne kopen via de webshop. Dit doe je door je botercrème en je hebt heerlijke champagnevulling die ook nog eens tegen de warmte kan.

Volg je hart...want dat klopt!

5

1.Persoonlijk vind ik marsepein fijner maar fondant is witter. Je kan natuurlijk ook een keer een taart bekleden met fondant, zodat je aan de hand daarvan kunt bekijken wat je het prettigst vind werken. Ik zou eerlijk gezegd ook even overleggen met je zus en haar aanstaande wat ze het lekkerst vinden.  ;)
2.In de tabellen kun je na kijken voor hoeveel personen de taart ongeveer is.
3.Qua vervoeren moet je zelf ook even bekijken, iedereen doet dat op zijn of haar eigen manier. Antislip matje onder de doos is wel erg makkelijk.
4.Voor champagnevulling zie recepten of gebruik pastidess uit de webshop.

Als je de zoekfunctie gebruikt kom je ook op heel veel topics met daarin nog veel meer handige tips! Ik hoop dat ik je op weg geholpen heb. Succes met je taart!

6

Bedankt allemaal

Ik ga inderdaat maar is even een keer oefenen met fondant.