1

Onderwerp: Meptaart vragen...

Ik wil erg graag voor het feest van m'n kleine een meptaartje maken voor bij de gewone taart. Maar had nog een paar vragen...

- Welke vorm/maat maken jullie meptaartjes?
- Bekleden jullie met fondant of marsepein?
- Welke vulling gebruiken jullie? Lijken me namelijk niet allemaal geschikt voor een mannetje van net 1...

Nog andere tips op meptaart gebied?

Alvast bedankt!

2 Laatst bewerkt door Naära (20-08-2008 07:46)

Re: Meptaart vragen...

Ik heb pas een meptaartje gemaakt. Heb een vorm van 12 cm gebruikt.
Ik heb 'm bekleed met botercreme. Opgespoten in mooie toefjes. De ouders wilden troep en dit geeft de meeste troep :lol:
Verder had ik er nog een klein puzzelplaatje van Bumba opgedaan. Daar was het kindje gek op.
Als vulling had ik ook gewoon bc genomen. Met vanille er aan toegevoegd. Ze wilden eerst een slagroomtaartje nemen dus dit kwam er het dichtst bij.
Ik weet verder niet wat geschikt is voor kindjes op die leeftijd en waar ze van houden. Heb het zelf nooit gedaan, vond hem nog veel te klein voor die zoetigheid (die van mij snoept nog steeds niet, hij wordt volgende week 4).

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

3

Vuling met danoontje of een potje olvaritfruit! Vinden ze heerlijk. Volgens mij vinden kinderen fondant vaak lekkerder dan marsepein maar ik zou het zelfde gebruiken als voor de grote taart, want veel eten doen ze er toch niet van.
De maat? Ik zou een ikea bolletje van 12 cm gebruiken.
Succes!

Groetjes WendyK

4

Ik zou iig geen marsepein nemen. Kinderen op die leeftijd kunnen ook allergisch zijn voor pinda`s en noten en hebben dat nog niet ondekt omdat ze die natuurlijk nog niet kunnen eten..

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

5

Had laatst een meptaartje gemaakt. Klein bolletje van de Ikea. Bekleed met marsepein. Zag er leuk uit, maar de jarige had er wel wat moeite mee.

Dus ik doe geen marsepein meer als bekleding. Ga nu ook voor de botercreme. Levert denk ik ook de leukste "Kodak moments" op!

6

Bij mij thuis werd de MMF met smaak opgegeten toen m'n dochter 1 werd. Gevuld met botercreme en mandarijntjes uit blik

Tjuuz,
Sandra

Mijn taarten kan je zien op http://www.grasland.info/pics/taart/

7

Bedankt voor jullie reacties!
Maar welk bolletje van Ikea bedoelen jullie (voel me ff beetje dom ;))

de RVS schalen van Blanda van ikea. Ze hebben ze in verschillende maten. Voor hewt meptaartje dus 12cm

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

9

Kunnen die schalen dan gewoon in de oven?

Cin

10

12cm is de kleinste?  me tante heeft net 2 voor  me gebracht 28cm en ze zei 12cm maar vind hem zo klein lijken

11

sorry ja die kunnen  volgens mij gewoon in de over als ik het zo lees hier dan doet iedereen het hier

12

ja hoor ze kunnen gewoon in de oven!
Ze hebben meerdere maten, 5 cm, 12 cm, 20 cm en 28 cm geloof ik

groetjes Tirza     

13

owja, ik heb die van 5 cm ook, vind ze te klein om iets in te bakken, maar ze kunnen ook heel goed gebruikt worden om uitgestoken bloemen in te laten drogen

groetjes Tirza     

14

Ga morgen direct naar de Ikea om die van 12 cm te kopen. Hoe zit het met het beslag eigenlijk. Hoe zijn de verhoudingen? Vul je de hele kom?

Cin

15

weet het niet uit mn hoofd. even het bakje vullen met water en meten hoeveel liter of centiliter erin gaat. Dan met die hoeveelheid even vergelijken bij de schema's van felicitaartjes.nl

groetjes Tirza     

16

In een 12 cm bolletje gaat een halve liter, dus beslag van 1 ei.
Vond zelf botercreme ook wat handzamer voor de kleine, wat denk je, vind ie het te vies om zijn vingers in te steken, watje!

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

17

up want ik ben benieuwd naar welke maten anderen gebruiken  :D  en welke vullingen gebruikt worden  ;)

Be in love with what you have

18

Als je biscuitmix gebruikt zie je de juiste hoeveelheid in de tabellen hiernaast. Kijk bij Blanda 12 en dan heb je direct de juiste hoeveelheid. Succes!

19

Ik maak een meptaartje met botercreme, fondant is niks aan om op te slaan!  ;)
Vullen met botercreme en verse aardbeitjes (hoera, ze zijn er weer!)

Groetjes Renske

20

Ik doe geen marsepein of fondant op meptaartjes. Ze stikken er zowat in, want ze kunnen het niet kauwen, en marsepein is ook een risico w.b. eventuele notenallergie. Ik spuit ze meestal met botercreme of slagroom op, dat mept ook wat lekkerder! Vullen met slagroom en fruit (banaan/perzik/aardbeien).

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

21

Vullen met slagroom of danontje
Alleen afsmeren.. en mooi toefjes maken ;)
Welke maat??  12 cm bol.. of 10cm rond de laaste is wat grote.. maar lijkt meer op een echte taart ;)