1

Onderwerp: weer niet gelukt rolfondant

Ik heb nu al 3 keer geprobeerd om zelf rolfondant te maken maar wat ik krijg is niet elastisch ik kan er niks mee.
Wat doe ik verkeerd.
Ik heb eiwit tot schuim geklopt toen heb ik er glucose bij gedaan en daarna met de mixer elke keer wat gezeefd poedersuiker erbij gedaan toen het te stijf werd alles uit de kom gehaald op mijn schone aanrecht neergelegd en toen met poedersuiker op het aanrecht en aan mijn handen crisco alles goed gekneed. het is wel een bonk geworden en ik kan het ook wel rollen maar daarna gaat het breken en kan ik er niks mee. Wie weet wat ik verkeerd doe?

een dag zonder taart is een dag niet geleefd

2

Re: weer niet gelukt rolfondant

volgens mij is dit geen recept voor rolfondant

3

Dit recept komt uit een boek van debbie brown dus ga ik ervan uit dat het wel goed is

4

dan moet je er nog iets plantaardig vet door heen kneden

5

bedankt ik ga het proberen

en anders even bij de recepten op de site kijken

Cabana consulente worden? Wij zoeken jou! Ben je minimaal 23 jaar, representatief en in het bezit van een auto? Mail me dan of ga naar www.cabana.nl "Think summer, think Cabana"

7

heb je er niet te veel tragant gum of tylose doorheen gedaan.
het staat wel in haar recept maar dat doe je alleen als iets uit moet harden.

8

ik heb er helemaal geen tragant of tylose doorgedaan want dan wordt het gum past en het moest roll fondant worden om de taart mee te bekleden.
Nu heb ik toch maar weer mijn geliefde marsepein gebruikt om te bekleden en voor de figuurtjes die ik erbij moet boetseren koop ik wel weer gewoon ballina gum past

9

ik heb het net nog na gelezen ,ik vind het een raar recept :lol:
volgens mij kan je beter kant en klare fondant kopen of als je het toch zelf wil maken een recept van hiernaast gebruiken of mm fondant maken.

10

Wat jammer dat het niet lukt met dat recept. Ik zou ook graag een keer zelf fondant willen maken met het recept van de site.
Heb je de zelfgemaakte fondant geproeft? Ik ben namelijk ook erg benieuwd hoe het smaakt.

11

Helaas heb ik ook geen goeie ervaringen met recepten om zelf fondant te maken... het is veel werk en het resultaat is ook niet je-van-het... mmf dat lukt dan weer een stuk beter...
De keren dat ik het maakte lukte het me met wat moeite wel om er direct na het maken een taart ermee te bekleden, maar bewaren was een ramp.

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !