1 Laatst bewerkt door pien1981 (11-05-2010 12:30)

Onderwerp: Even jullie mening en ideeen voor cc

Dit worden m'n cc voor het 40 jarig bestaan van de peuterspeelzaal van ons dochtertje. Het worden er 100 in totaal.
Heb er even twee geprobeerd om te kijken of het lukt zoals ik in gedachte had, vandaar dat ze niet helemaal netjes zijn.
Baal een beetje, heb 2 1/2 week geleden besteld via shop en nog niks ontvangen! Problemen met leveringen.
Waarbij ook een cutter zat die ik voor de bloem wilde gebruiken (tegen onderkant van cc aan), uit noodzaak maar een koekjesvormpje gebruikt.
Nu moet deze tegen de onderkant van het cc komen maar hoe kan ik dat het beste doen?? Glijd nu van het stokje af. Fondant (bloem) laten drogen of toch niet? Wil er nog wat strepen in maken zodat het blad wat apart van elkaar komt.
Is op de foto niet te zien maar het zit op een stokje. Kan ik het beste het stokje in cc als ze nog warm zijn of als ze afgekoeld zijn?

Alvast bedankt!!! Ik hoor graag jullie meningen en ideeen

http://www.mijnalbum.nl/Foto-QXEGJQ3P.jpg

www.prettycakes.nl
Iedere gelegenheid is taart waard!!!

2

Re: Even jullie mening en ideeen voor cc

hoi pien,
ik heb helaas geen tips voor je mbt het stokje etc, maar ik vind ze er wel erg leuk uit zien....
op welke webshop zit je te wachten? ik had problemen bij de webshop van deze site. heb uiteindelijk het prod maar gecancelled.... had het gelukkig niet echt nodig....

succes ermee!!

zien er leuk uit! en ik zou de bloemen eerst laten drogen, en voordat je ze dan op het stokje doet, eerst iets van een klein bolletje fondant (met een beetje tylose met water als lijm) op het stokje doen en laten drogen, dan houdt dit de bloem tegen zodat die er niet meer afglijdt.

'I love it when a cake comes together'

4

petrawb schreef:

hoi pien,
ik heb helaas geen tips voor je mbt het stokje etc, maar ik vind ze er wel erg leuk uit zien....
op welke webshop zit je te wachten? ik had problemen bij de webshop van deze site. heb uiteindelijk het prod maar gecancelled.... had het gelukkig niet echt nodig....

succes ermee!!

Dank je wel! Zat op spullen van de webshop (van hier) te wachten, had 26-04 al besteld en eindelijk vanmorgen gekregen!

www.prettycakes.nl

5

LekkerTaartje schreef:

zien er leuk uit! en ik zou de bloemen eerst laten drogen, en voordat je ze dan op het stokje doet, eerst iets van een klein bolletje fondant (met een beetje tylose met water als lijm) op het stokje doen en laten drogen, dan houdt dit de bloem tegen zodat die er niet meer afglijdt.

Dat is denk ik inderdaad het beste idee, anders blijft t van het stokje afzakken. Dan doe ik eerst alle bloemen eronder en dat bolletje. Dan zet ik ze op de kop zodat t goed kan drogen en daarna pas bovenkant.

Thanx!! Af en toe heb je even een kijk van iemand anders nodig!!

www.prettycakes.nl