1

Onderwerp: biscuit (mix ) te droog

Hallo,
ik ben nog maar net bezig met het maken en bakken van taarten maar nu heb ik al een aantal keer gehad dat de biscuit te droog is weet iemand hier iets op ik houd me gewoon aan de hoeveelheden op de mix dus 330 gram mix,  5 eieren enz. misschien nog een extra ei erbij?

groetjes mandy

2

Re: biscuit (mix ) te droog

Als het biscuit te droog is, bak je hem waarschijnlijk te lang en/of te heet. Probeer eens iets korter te bakken, of iets eerder te controleren of hij klaar is. Als je een prikker in het midden steekt en hij komt er schoon uit, dan is je biscuit klaar. Je kunt ook proberen om iets minder heet te bakken.

Ik doe geen extra eieren erbij, maar ik gebruik wel altijd grote eieren (maat L). Als je het nog wil redden, kun je een droog biscuit tremperen met een beetje siroop/likeur/suikerwater.

succes!

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

3

Ik weeg mijn eieren altijd (zonder schil). En ik bak de biscuit op 160 gr hetelucht. Zo'n 40-45 min

4

bij mij wordt het ook nooit droog. Hoe laat je je biscuit afkoelen? Hoe bewaar je hem daarna?

If life gives you lemons, make lemoncurd.