1 Laatst bewerkt door roosendahl (11-05-2010 08:38)

Onderwerp: verjaardagstaart voor mijn 41 jarige Zus!

Nou mijn 5-e taart, in opdracht van mijn zus voor haar verjaardag gebakken.
Wat een stress, die rottige zijkanten puilen steeds uit, het lijkt wel of de marsepein aan het zakken is. wie heeft er tips over hoe ik de zijkanten mooi strak houdt? En de bovenlaag is ook nog gaan bubbelen. Ik was bijna in staat om maar een nieuwe te maken, maar dat redt ik in tijd niet meer.

De botercreme afsmeren en gladtrekken met een heet mes doe ik, evenals steeds tussentijds koelen in de koelkast, de vullingen niet te dik en dijkjes spuiten met botercreme.... wat doe ik fout?
wie heeft er tips zodat ik mijn taarten mooi strak houdt....

1 laag gevult met kersengelei, 1 laag met chocoslagroom en kersen, afgesmeerd met mokka botercreme.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-B6JNGSHT.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-UAHEJUZV.jpg

Nu maar hopen dat ze deze wel mooi en lekker vind.
thanks voor het kijken.

2

Re: verjaardagstaart voor mijn 41 jarige Zus!

geen idee voor het bobbelen, daar heb ik ook nog steeds moeite mee...
maar ik vind em wel heel lief geworden.

Pluk de dag !!!

3

leuk taartje.
Ik denk dat je hem te snel bekleed hebt.Als ik een taart gevuld heb laat ik hem staan zodat ie nog kan uitzakken. :lol:  :lol: Ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven

4

jojade schreef:

leuk taartje.
Ik denk dat je hem te snel bekleed hebt.Als ik een taart gevuld heb laat ik hem staan zodat ie nog kan uitzakken. :lol:  :lol: Ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven

uitzakken, ik snap wat je bedoelt. ik heb deze bekleed ongeveer 3 uur nadat ik hem heb gevult en afgesmeerd. is dat dan ook nog wat te snel?

5

wat een schatje :thumb:

6

ik gebruik geen marsepein meer om mee te bekleden (scheurt, bobbelt, bah) fondant en dan niet te dun, gaat erg goed bij mij  :Y
en is het ook een kwestie van vaak (heel) vaak doen.
Mooie taart hoor, trouwens  :Y  :Y

- er moet méér TAART gegeten worden! hoevé? VéTaart!

7

roosendahl schreef:
jojade schreef:

leuk taartje.

uitzakken, ik snap wat je bedoelt. ik heb deze bekleed ongeveer 3 uur nadat ik hem heb gevult en afgesmeerd. is dat dan ook nog wat te snel?

Ik doe 's morgens vullen en dan in de avond bekleden
Of in de avond vullen dan de volgende dag bekleden  net hoe het uitkomt

8

Virine schreef:

en is het ook een kwestie van vaak (heel) vaak doen.
:Y

nou dat is geen straf hoor, heel vaak taart maken en bekleden :D . het nadeel is alleen dat ik dan steeds naar de winkel moet voor grotere broeken.... :s
groetjes

9

Ik strijk de taart glad met een smooter na het bekleden, gaat altijd goed bij mij.
http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ucts_id=78

10

Heel leuke taart!

Ik spuit een dijkje botercreme een stukje van de rand af, en dat laat ik een uurtje opstijven in de koelkast. Daarna vullen en afsmeren met bc en weer terug in de koelkast, zeker een uur maar liefst een dag/nacht.

*D

If there's no chocolate in heaven, I'm not going!!!
Trots op mijn nieuwe website! Taartenfreak.nl