1 Laatst bewerkt door Joos23 (10-05-2010 18:56)

Onderwerp: Wat gebruiken voor een zeil van een 3d zeilboot?

Mijn zwager heeft een taart in de vorm van een zeilboot besteld. "En wel een echte zeilboot hè, niet eentje met een simpel plaatje erop!"  :D

Dus ik ben al wat voorbeelden aan het zoeken geweest en geprobeerd hier wat te vinden, maar ik vraag me af waarvan ik het zeil moet maken.
Ik wil in elk geval een houten dowel als mast gebruiken, maar een zeil van fondant met tylose lijkt me veel te zwaar? Hebben jullie andere suggesties?

En eigenlijk wil ik er ook een fok bij maken (daar is hij nl. voor aan het sparen), wat zou ik dan kunnen gebruiken voor de voorstag (heb het wel even na moeten kijken in m'n zeilboek ;))? Ik zat zelf te denken aan floral wire.

(even voor de duidelijkheid: het moet dus iets worden zoals dit: http://www.flickr.com/photos/courtneyscakes/2461315541

Groetjes, José

2

Re: Wat gebruiken voor een zeil van een 3d zeilboot?

je link werkt niet  :nooo
Ik denk ook niet dat et gaat lukken met fondant met tylose..  Ja mssn als je et zo dun uitrol dat je en krant erdoor kan lezen.. maar dat wordt wel wat als je alles moet vast maken. 
Is et niet mogelijk om een zeil te maken van stof??  Ik snap best dat iedereen alles eetbaar wil maken.. maar soms gaat et een beetje te ver ;)

3

Ouwel! Probeer ergens een groot stuk rijstpapier of ouwel ( is dat precies hetzelfde? :think: ) op de kop te knippen en er zijn vast sjablonen om van papier een zeil na te maken :Y

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

4

Adrienne schreef:

Ouwel! Probeer ergens een groot stuk rijstpapier of ouwel ( is dat precies hetzelfde? :think: ) op de kop te knippen en er zijn vast sjablonen om van papier een zeil na te maken :Y

En misschien heb je wel genoeg aan zo'n pak eetpapier uit de supermarkt, als die blaadjes groot genoeg zijn.

5

Ouwel! Dat ik daar niet aan gedacht heb! Bedankt voor de tip, ik ga eens even op zoek.

De link heb ik aangepast trouwens, klopte idd niet  :o

Groetjes, José

6

Oh gelukkig, nu ik de link zie weet ik wel zeker dat het met ouwel moet lukken :Y :)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

Wow dat is wel een hele mooie boot in die link. Ben benieuwd hoe die van jou er uit komt te zien. Heb je ergens een how to? (zou ik zelf dan ook wel in geinteresseerd zijn....)

Life is what you bake it.

8

Taartenmarie schreef:

Wow dat is wel een hele mooie boot in die link. Ben benieuwd hoe die van jou er uit komt te zien. Heb je ergens een how to? (zou ik zelf dan ook wel in geinteresseerd zijn....)

Ik heb geen how to.... ik ga proberen de how to van het piratenschip (staat ergens in het linkermenu bij de how to's) te combineren met allemaal voorbeelden van zeilboten, dan moet er vast wel iets acceptabels uitkomen  :+

Groetjes, José

Zet 'm op! Wel showen he als 'ie af is?

Life is what you bake it.

10

silk paste

Ik ga stoppen dus bijna alles wordt verkocht. Stuur me een mail dan ontvang je de verkooplijst van me.

11

rietchy schreef:

silk paste

Wat is dat? Daar heb ik nog nooit van gehoord...  :s

Groetjes, José

12

Weet niet of je bij de sugar art geweest bent.
daar zat een engelse dame het de demonstreren
ze verkochten witte plastic stencils/mallen

je kan het super dun uitrollen en lijkt dan net op zijde je kan er draperieën, bruidssluiers etc. van maken
noompie heeft er een vlinder (stencil van Benneson) van gemaakt op haar kettingtaartje

Je kan het in nl bestellen bij acds

heb er op de beurs 6 euro voor betaald, weet niet wat het bij acds kost.

Ik ga stoppen dus bijna alles wordt verkocht. Stuur me een mail dan ontvang je de verkooplijst van me.

13

Bedankt voor je reactie Rietchy, ik ga even op zoek!

Groetjes, José