1

Onderwerp: Als ik een klomp had...

Ik heb laatst speciaal een curvebak gekocht om mijn fondant en marsepein in te bewaren en nog zag ik vandaag dat ik uitgedroogde fondant had. Het is niet zo dat die fondant al weken lag, want ik heb hem 2-3 weken geleden nog gebruikt.

Ik bewaar mijn fondant in stevige boterhamzakjes met een speciale knijper van de ikea waar geen lucht door kan. En dan in een tupperware bak en curvebak.

Hoe kan dit? Hebben jullie tips of is dit normaal?

oh ja, ik gebruik fondant van bakels...

Re: Als ik een klomp had...

Stom vraagje misschien hoor, maar heb je dan ook helemaal geen lucht meer in de zakjes zitten? Want als er nog een beetje lucht in zit dan kan het ook nog uitdrogen.
Ik verpak de mijne helemaal luchtdicht (ook bakels), en dan nog drogen de randjes wel een beetje uit.

'I love it when a cake comes together'

3

Ik heb gehoord dat je de fondant op een donkere plek moet bewaren en de curver bakken zijn niet echt donker :nooo

Ik bewaar het in plastik diepvrieszakken (daar komt geen lucht doorheen en de meeste boterhamzakjes wel) met dezelfde klem als jij.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

Nee, ik laat ook helemaal geen lucht in de zakjes.

Ik bewaar de curvevak in de gangkast, daar is het echt donker want er zit zelfs geen raampje boven de deur.

Misschien is inderdaad diepvrieszakken nog een optie.

5

Ik gebruik gewone boterhamzakjes (wel zoveel mogelijk lucht eruit laten), dichtgeknoopt en dan in de bakels emmers. Heb nooit last. Alleen als ik er tylose door heb gedaan, is het wel eens te hard om weer te gebruiken.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

6

Ik wikkel mijn marsepein en fondant strak in huishoudfolie en bewaar ze in Bakels emmers die ik van een winkeltje in de buurt krijg (tnx Linda ;)) en dat gaat heel goed.

Groetjes Melanie

Ik ben druk bezig mijn eerste bakels emmer leeg te krijgen, dus dan zal ik het daarin bewaren...

8

Ik gebruik altijd van die ziplock-zakjes van Ikea: heel makkelijk te hergebruiken, en superluchtdicht :Y

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

9

Doosch schreef:

Ik wikkel mijn marsepein en fondant strak in huishoudfolie

Zo doe ik het ook...eerst strak in huishoudfolie, daarna in een plastic zakje en dan gewoon in een curverbox. Gaat echt perfect!