1

Onderwerp: beetje verdrietig

Vandaag een super leuke opdracht mogen afgeven. Het dochtertje van een van mijn beste vriendinnen werd 2 jaar. Mijn eerste strik en verder roze rode meisjestaart.
Ze kwam de taart en mij thuis ophalen (mag mag door medicijngebruik voor mijn nekhernia niet rijden). Onderweg had ik haar wel gezegd dat ze echt heel zacht door de bocht moest. Toch hing de taart met enige regelmaat erg in de bocht en was ie helemaal scheef toen we bij haar aankwamen  :( .
Heb helaas geen rechte foto...

Maar dit is ie dat scheef. Gevuld met 2x aardbeienvlaai vulling en gele room en 1x gebakken appeltjes en gele room.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-CRXEWVY4.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-C7BUUZTQ-1.jpg

Bedankt voor het kijken.

Misschien heeft iemand tips of trucjes om "inzakken" (zoals je op 2e foto ziet) te voorkomen? ik gebruik altijd kitkat als steunpilaren. Had er nog maar 2, dus in de onderste zitten er maar 4 ipv 5.

Groetjes Elke

Iedereen heeft positieve en negatieve PLUSpunten

2

Re: beetje verdrietig

Superleuke taart, lekker vrolijk!
Jammer van dat inzakken... Ik zou toch zeggen nog meer stutten.

Groetjes, José

3

leuk gedaan...inderdaad meer stutten... ik gebruik als hoofdpilaren de plastic buisjes van wilton....werken perfect en als extra stut gebruik ik kitkat of chocosticks. Alleen Kitkat bij een kleiner stapeltje..

mijn nieuwe website is in de lucht...neem een kijkje op www.personaltouch-cakes.com

4

ondanks het zakken wel een mooie meiden stapel :thumb:

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

5

Het is een hele mooie stapel, ondanks het inzakken

Liefs, Zanoni

mega balen. maar hij blijft mooi!

Groetjes Natasja!

7

Hij is mooi !

Voor meer handige How to's, Sjablonen, Tips en Adviezen voor taarten !! Wordt lid van
http://bakingdreamcakes.hyves.nl/

8

Zo heb je toch maar mooi een topsy turfy gemaakt (of hoe heet zo'n expres scheve taart?)
Ik vind hem erg mooi geworden en de smaak was er vast niet minder om!

Groetjes, Astrid

Mooie taart hoor!
Buiten het stutten; wees ook voorzichtig met dunnere vullingen in de onderste taart (weet natuurlijk niet of dat de oorzaak hier is he ;))

10

Ik gebruik altijd de houten dowels. Die zijn lekker stevig en breken niet zomaar (KitKat breekt nogal snel vind ik).
En mt vervoeren van een taart doe ik altijd een stukje van zo'n anti-slip matje onder het taatkarton in de doos. Dan gaat 'ie ook nergens meer heen. Heb ee keer een taart 50 km. vervoerd zonder anti slip en dat is niet zo goed voor m'n bloeddruk kan ik je melden. Hahaha.  :lol:

Eigen taart is goud waard!

11

ik gebruik voor het stutten de kleinste maat gordijnroede aangezien mijn hubbie bij doeland werkt is dat dus het makkelijkst voor ons.

12

ik stut nooooooit weer met kitkat of iets anders eetbaars of breekbaars  :rolleyes:
nee hoor...........hier wordt alleen met maiskolfprikkers gestut

13

Mooie vrolijke meisjestaart. Ik gebruik ook altijd houten dowels en niet te veel dunne vulling in de onderste laag. En mocht het fout gaan, vooral een scheven foto maken, dan zie je het nog minder, haha!

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

14

't Is toch een heel mooi stapeltaartje hoor! Leuke decoraties erop, en die letters ook helemaal mooi!

Wat voor mij echt heel goed werkt, is zorgen dat de taart goed gekoeld is voordat je 'm gaat vervoeren.... Ik was nogal van het laatste moment-werk, maar als de taart al een tijdje uit de koelkast is omdat je 'm vlak voor het ophalen pas hebt gedecoreerd, en je gaat er dan mee aan de zwier, glijden de lagen van elkaar af. Nu probeer ik mijn taarten dus ruim op tijd te maken, zodat ze goed koelen (echt een paar uur of zelfs een hele nacht) vóór het decoreren, en ook daarna nog geruime tijd in de koelkast kunnen staan.
Dat betekent dat de klant een dag minder heeft om 'm op te eten (ik gebruik meestal bavarois) maar wel met de garantie dat de taart zo blijft als dat-ie hier de deur is uitgegaan!

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

15

Wauw, wat een lieve reacties...

Ik ga zeker weer terug naar de houten/plastieken dowels... weet nog niet welke. Ik las een tijdje terug over de eetbare dowels, vond ik wel beter in een taart passen.

De onderste laag was gevuld met gebakken appeltjes en gele room, dus dat zal ook te zacht zijn.

Nu ben ik wel van mening dat ze erg hard door de bochten reed, maar met bovenstaande tips kan ik zeker wel wat!!

Hartelijk dank allemaal!!!

Lieve groetjes Elke

Iedereen heeft positieve en negatieve PLUSpunten

16

Een hele leuke meidenstapel en ik stut ook met houten dowels!

17

Leuke taart, zag hem net op de hyves van je vriendin ;). Aan de foto te zien was Jessie er toch wel erg blij mee :Y

18

Bij Albert Heijn verkopen ze chocoladesticks in verschillende smaken, die zijn wel aardig stevig, zeker als je ze in de keolkast bewaard.

Groetjes,
Michelle

Balen zeg, maar wel een geweldige taart!  :thumb:
Knap hoor dat je dat lukt met een nekhernia, daarmee lijkt kneden me niet altijd erg gemakkelijk.

Kijk ook eens op: Jantinestaart.nl, hierop staan foto's van mijn taarten, cc's, koekjes en ander lekkers.
Je kunt je hier ook aanmelden voor workshops, kinderfeestjes of om mallen van First Impressions en producten van Zeelandia te bestellen.