1

Onderwerp: kleuren van rolfondant

Tot nu toe kocht ik gekleurde marsepein of fondant omdat ik een beginnend taartenbakster was, maar nu het een verslaving is geworden wil ik graag zelf aan het kleuren (lijkt me ook veel voordeliger) Nu ga ik voor vrienden een taart maken met de Taiwanese vlag erop voor de aankomst van hun adoptie dochter.Voor deze vlag heb ik donker blauw, rood en wit nodig. De kleurstoffen die ik in de webshop zie zijn lichter van kleur dan die ik nodig heb. Verder moet ik binnenkort een Feijenoord taart maken waarvoor ik rood en zwart nodig heb.

Wie kan mij vertellen welke kleurstoffen ik het beste kan kopen om donkerblauw te maken?
Kun je verschillende kleurstoffen met elkaar mengen?
Graag jullie reacties en alvast bedankt.
Groeten, Siebrig

2

Re: kleuren van rolfondant

rood en zwart kan je beter gekleurd kopen. 
ik gebruik navy or royal blue van americolors voor donkerblauw.
en ja je kan de kleurstoffen mengen  :Y

oh ja en jezelf voorstellen in de topic is ook leuk ;)

3

hoe maak je ZELF zwart ????

INACTIEF

4

uhm met zwart kleurstof :+  Maar et is wel lastig. en je kan et beste sugarflair extra black gebruiken.  Americolors wil et ook wel doen.. maar je heb best wel veel nodig.

5

Ik kleur ook altijd zelf zwart en rood, zwart met Sugarflair extra black en rood van Americolors. Maar ik maak die 2 kleuren ook altijd een paar dagen van te voren zodat het kan "ïnwerken". Doe ik trouwens ook met donkerblauw.

6

Ik vind ook Sugarflair en Americolor het beste kleuren.
Voor donkerblauw gebruik ik ook navy.

Heb zojuist de fondant van M&B besteld "red II" , is ook een hele mooie rode kleur. (Besteld omdat ik te lui ben om een flinke lap zelf rood te kleuren ;) )
Ik vind die alleen vies smaken...

7

Bedankt voor jullie reacties!

Groeten, Siebrig