1

Onderwerp: Hoeveel tegelijk

Heej dames

Ik heb me wat aangedaan zeg,volgende keer agenda erbij en leren NEE te zeggen.

Ik moet voor zaterdag 3 bustiers maken en een kleine stapel 20/15/10.

In princiepe zouden de 2 blanda's het lijfje en de 20 cm pan in de oven passen maar is dat aan te raden kwa tempratuur???

Groetjes Linda

2

Re: Hoeveel tegelijk

ja hoor dat gaat prima, de hele oven krijgt de temperatuur die jij hebt ingesteld. Je kunt het vergelijken met een grote pan met aardappels, het duurt wat langer voor het aan de kook (in dit geval de oven weer op temperatuur) is maar daarna maakt de tijd niet meer uit.
Zorg er wel voor dat je de kleinste vorm het makkelijkst eruit kunt pakken want die zal het eerst gaar zijn.

Groetjes Gerda
as't nie kan zoas't mut, mut ma zoas't kan.

3

ze moeten er dus wel langer in dan de normale 35 min? ik doe de blanda namelijk ook altyd 35 min.

4

nog even ter aanvulling, ik heb het nu over de bakpannen naast elkaar. Als je ze boven elkaar moet zetten is het resultaat bij de meeste ovens niet zo goed.

Groetjes Gerda

5

nee ik heb maar een rooster en ik ga denk ik gewoon om beurten doen want anders ben ik bang dat er veel opnieuw moet ik begin gewoon morgen al met bakken :lol:

6

mommyscakes schreef:

ze moeten er dus wel langer in dan de normale 35 min? ik doe de blanda namelijk ook altyd 35 min.

ik zou het na de "normale" baktijd even testen, het is bij elke oven weer anders.

Groetjes Gerda

7

ja de grote pannen moeten zowiezo al wat langer

8

Als je stapsgewijs je temp. verhoogt dan zou ik dus niet de blanda 12 bj de blanda 20 zetten. Je blanda 20 wordt dan niet goed gaar of juist té gaar. Bovendien mag je de oven niet openen voor 2/3 van de baktijd voorbij is, ivm instorten van het biscuit.