1

Onderwerp: Mix voor cupcakes.....

Hoi dames,

Ik heb een vraagje,
Op de verpakking van de mix staat dat je het gedurende 4 minuten op de laagste stand moet mixen.
Persoonlijk vind ik de cuppies dan na het bakken niet luchtig, ook krijg je de mix dan niet goed uit de spuitzak gespoten omdat het geheel best nog stug is.
Nu mijn vraag dus.. Wie doet er op de laagste stand mixen, en heeft hetzelfde als mij?
Wat is DE  tip voor een lekker en luchtig cupcakje? Want zoals ik het doe, dus precies zoals op de verpakking staat, vind ik het helemaal niet luchtig en lekker  :/

pluk de dag!

2

Re: Mix voor cupcakes.....

Wat je zou kunnen proberen: eerst de boter en de eieren mixen, totdat het enigzins luchtig is, en dan in gedeelten de mix toevoegen terwijl je in de lage stand mixt. Dit in plaats van alles bij elkaar doen en dan mixen. Het is wel belangrijk dat je niet te lang en op lage stand mixt als je de mix erbij doet.

En tegen dat stugge, een beetje melk toevoegen?

Maar over het algemeen is gewone cake met boter gewoon niet zo luchtig toch? Als je echt luchtige cakejes wilt kun je beter biscuit gebruiken denk ik!

3

Zorgen dat je boter op kamertemperatuur is en die eerst goed zacht mixen. Daarna eieren en mix erbij en 4 minuten rustig mixen. Dan moet het zacht genoeg zijn om door de spuitzak te spuiten in het cupje. Gebruik je wel boter, of gebruik je misschien margarine?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

ik dacht dat dat juist met margarine moest... dan ga ik het nog een keer proberen met boter.. die ruitjes zal dan wel goed zijn, toch?

Groetjes, Dorothea.

5

Yep, gebruik ik ook altijd :Y

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

6

Bedankt voor de tips!
@marianne,ik gebruik altijd de roomboter van de Ah,zaanse hoeve.
Juist de cupcakes van jou vond ik zoooo lekker, 2 jaar(!!) geleden op de beurs in Beek.
Al die tijd heb ik ze van mij nog niet zo lekker gehad :s
Ik ga het nu weer eens proberen, en precies zoals jij het zegt doen :thumb:

pluk de dag!