1

Onderwerp: Wondermold. wat doe ik fout?

Vanmorgen de wondermold gekocht. Ik wil in juni voor mijn meisje een prinsessentaart maken. Vanmiddag meteen uitgeprobeerd natuurlijk.
Ik had alleen een beetje te weinig beslag, maar nu ging die aan de zijkant ook niet mooi mee omhoog. Op een gegeven moment was de bovenkant al dicht, maar knapte die weer open.
Ik weet niet wat ik verkeerd doe. Kan iemand mij helpen. IK wil natuurlijk wel een mooie taart voor mijn meisje.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-4VCNV7VM-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-8RHKOCQ3-D.jpg

2

Re: Wondermold. wat doe ik fout?

hmm ja, dat ziet er wel belabberd uit! Ik kan alleen als tip geven het beslag aan de randen hoger te doen..dus een soort kuil in het midden maken met vullen. En de temperatuur op te laten lopen. Ik doe altijd het eerste kwartier op 150 graden..en dan naar 175.

Dat open barsten heb ik echt nog nooit gezien!

3

Heb ik wel vaker ook als ik een blanda maak, daarom wil ik ook wel graag weten wat k fout doe. Of igg beter kan doen.

4

Zet hier even neer dan hoe je precies te werk gaat! Welk beslag gebruik je, wat voor oven, temperatuur etc.

5 Laatst bewerkt door emmy635 (07-05-2010 15:42)

voor hoeveelheid mix (weet natuurlijk niet waar jij mee bakt.)
hou ik deze aan
http://www.deleukstetaartenshop.nl/maat … vormen.pdf
ook de baktijd en op 175 graden.
er is er vandaag op deze manier nog 1 gebakken hier en die is goed gegaan.

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

6

Ik had 250 mix (soezie) + 4 ei
En dan op 170 gr. gebakken.
Ik heb ook nog een mix van de webshop liggen die ga ik binnenkort ook maar eens proberen

7

Ojee, dat wordt nog even oefenen voor juni.
Ik kan je verder niet helpen, heb de wondermold vorige week besteld, maar heb het ook nog niet geprobeerd.
Mijn dochter is pas in april jarig, maar ga ook ruim voor die tijd alvast oefenen.
En ik hou dit topic in de gaten, dan komt het helemaal goed.
En in juni willen we je taart zien, he, Daan.
Tegen die tijd weet jij een prachtige prinses te maken!

Succes!

Groetjes, Katja

If you're lucky enough to be different, don't ever change!
Groetjes, Katja

8

Je snapt natuurlijk wel dat alle taarten die ik nu ga maken van de wonderwold zijn gemaakt  :D

Nee hoor als ik een goede te pakken heb, gaat die meteen de vriezer in. :Y

9

Het lijkt alsof je bovenkant te dicht tegen de oven aan heeft gestaan, waardoor er al een soort van korstje is ontstaan en de taart daarna pas echt is gaan rijzen.

Groetjes Nathalie

10

Hier lees ik ook even mee...  ;-)

****** Mijn motto was altijd: Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd... maar gelachen kan je ook vervangen door: gebakken ;-) ******

11

natje85 schreef:

Het lijkt alsof je bovenkant te dicht tegen de oven aan heeft gestaan, waardoor er al een soort van korstje is ontstaan en de taart daarna pas echt is gaan rijzen.

Volgens mij heb je wel gelijk mbt het rijzen. Maar lager kan ik hem echt niet in de oven zetten. De volgende keer zal ik de oven wat lager zetten. Misschien dat dat helpt.