1

Onderwerp: hulp voor een stevige roos

Hallo,

Ik hoop dat iemand mij wil helpen. Ik wil rozen maken voor op een bruidstaart. Nu heb ik begrepen dat de rozen van marsepein snel inzakken, en je ze beter met fondant kan maken. Heeft iemand hiermee ervaring? Er zou dan ook nog een poeder door de fondant moeten om het steviger te maken. Weet iemand misschien welke poeder daar goed voor is?

Alvast bedankt!

2

Re: hulp voor een stevige roos

tylose  :thumb:

Hoi,

Als je wilt dat rozen hard worden, kan je ze inderdaad het beste van fondant maken. Ik doe er eigenlijk geen tylose doorheen, want ze worden toch wel hard, maar het kan geen kwaad.

Succes!

4

Niet elke fondant wordt ook zonder tylose hard..........de vanillesmaak van funcakes wordt zelfs met tylose niet hard.

5

Ik zou rozen gemaken van mexican paste.. dat werkt toch het beste vind ik met suikerbloemen!

Receptje staat links bij de recepten

6

Ik gebruik altijd MMF en de rozen zijn een dag later hard genoeg. Ik doe er geen tylose doorheen. Gewoon een dag of 2 dagen laten "drogen" en ze gaan goed op de taart.

Groetjes Fatima

7

Ik maak ze wel gewoon van marsepein en laat ze een dagje drogen, dan zijn ze ook best hard. Inzakkende rozen heb ik in ieder geval geen last van!

8

heel erg bedankt allemaal voor alle reacties! :)  :)  Daar kan ik wat mee!
Kan je ook Tylose door marsepein doen?
Heeft iemand van jullie hiervoor wel eens wilton gum tex gebruikt?

groetjes Laura

9

Ik heb Gum Tex (omdat er geen Gum paste was) net gekocht en ik heb geen idee of je dat direct door fondant kunt mengen. Ik ga het in ieder geval proberen. Ook qua hoeveelheid, geen idee hoeveel je er in moet doen, iemand wel ervaring hiermee???

10

Nou ik heb het gevonden hoor.... net na dat ik het berichtje geplaatst had.

http://www.ladycakes.com/fondant_rose.htm

1 theelepel Gum Tex en 340 gr fondant mengen.

Ik ga het eens proberen!