1

Onderwerp: poedersuikerzeef

Wie heeft ervaring met een poedersuikerzeef. Ik wil er graag eentje aanschaffen. Ik heb er een gezien op internet voor 16,50, met BTW en verzendkosten komt ie uit op 28,75.
Dus ik wil graag weten of je het inderdaad zo fijn krijgt dat de icing ook door spuitmondje 1 en zelfs 0 wil, want daar heb ik altijd problemen mee als :grr:

Ik ben nu bezig om het te zeven door een nylonkous :s Volgens mij ben ik volgend jaar nog bezig als het op deze snelheid gaat, dus ik sta open voor andere oplossingen. bv een poedersuikerzeef :lol:

Maar dan wil ik wel weten of dat idd DE oplossing is ;)

Weet iemand of je hem ook ergens in een winkel kunt krijgen. Ik heb hem nl nog nooit in het echt gezien.

Gewoon omdat het leuk is een taart te zijn
Groetjes Heidi

2 Laatst bewerkt door Vizzstick (09-05-2010 12:27)

Re: poedersuikerzeef

kan zo snel geen plaatje vinden maar is dat niet een soort metaal cilindervormig ding met een ronddraaiend ding onderin en een zeefje?

ik heb m een tijd geleden in 2 winkels zien staan maar weet echt niet meer waar. Volgens mij wel een stuk goedkoper(rond de 8 euro?) dan jij gevonden had in ieder geval.

misschien Dok in Den haag, of xenos/blokker maar als het is wat ik denk dat je bedoeld dan is het wel in de winkel te koop.

Edit; ohja... of het werkt weet ik niet... heb m dus nog niet gekocht  :D
Edit 2; bedoel je dit?
http://koken.met.aschwin.net/pages/Cake%20%28appelcake%29_bestanden/BacoDiscussionsBlobCAGMQ5N7.jpg

3

Vizzstick schreef:

kan zo snel geen plaatje vinden maar is dat niet een soort metaal cilindervormig ding met een ronddraaiend ding onderin en een zeefje?

ik heb m een tijd geleden in 2 winkels zien staan maar weet echt niet meer waar. Volgens mij wel een stuk goedkoper(rond de 8 euro?) dan jij gevonden had in ieder geval.

misschien Dok in Den haag, of xenos/blokker maar als het is wat ik denk dat je bedoeld dan is het wel in de winkel te koop.

Edit; ohja... of het werkt weet ik niet... heb m dus nog niet gekocht  :D

Nee het is niet zo´n zeef met een ronddraaiend ding erin. Ten eerste heb ik die al 2x naar een andere wereld geholpen, maar hij is ook nog te grof.

Zo ziet een poedersuikerszeef eruit, zoals ik hem gevonden heb:

https://www.bunzl.nl/cat_images/720825K.jpg

Gewoon omdat het leuk is een taart te zijn
Groetjes Heidi

4

ah ok... dan kan ik je helaas niet verder helpen  :)

5

Heb je geen kookwinkel in de buurt? Dat scheelt je in verzendkosten  ;)

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

6

Ik heb een hele fijne gewone zeef. Daar doe ik poedersuiker in en dan met de bolle kant van een lepel er door heen vegen.

Werkt prima. Let wel: is geen gewone zeef, maar een extra fijne zeef voor onderandere soep.

Groetjes en veel bakplezier,
Lucy