1

Onderwerp: Zelf modeling chocolate maken - vet valt eruit

Ik heb net naar het recept van hier op het forum geprobeerd modeling chocolate te maken met witte chocolade (en ook nog zelf gemaakte glucosestroop maar die zag er mooi uit)
En zoals verteld in het recept werd het vrij gauw een bal. Maar toen ik het daarna nog wat steviger tegen elkaar wilde 'kneden' kwam al het vet uit de bal zetten en ik heb het idee dat er nou een beetje een korrelige massa over is. (Moet even wachten tot ie goed koud is, maar ben bang dat er weinig mee aan te vangen is)

Heeft er iemand ervaring met het zelf maken van Modeling Chocolate? Ben ik gewoon te ongeduldig geweest en had ik eraf moeten blijven, of heb ik iets anders verkeerd gedaan? (of komt het gewoon nog goed straks?)

Forget love, I'd rather fall in chocolate.

2

Re: Zelf modeling chocolate maken - vet valt eruit

Ha Millewijn, ik heb vd week ook het recept van het forum geprobeerd.
Wat jij beschrijft herken ik.. Er kwam echt ontzettend veel vet uit (BAH) wat ik steeds met een keukenroldoekje heb afgewist.
(had ook witte choco en zelf glucosestroop gemaakt)
Het is een harde kloeke geworden.. maar als je het lekker warm laat worden ( 3sec in de magnatron en dan lekker kneden) na een nachtje rust in de kast, kun je er denk ik wel wat mee.
Mij is het ook gelukt :)
Succes!

NB. Korrelige choco kan er ook op wijzen, dat het te heet was en dat kun je er idd niets mee

zo hééérlijk ontspannend.....

Ik heb het nog nooit gemaakt, maar maak wel veel bonbons en dergelijke. En mijn ervaring daar mee is dat witte chocolade altijd vetter is omdat hier geen cacao in zit.

4

ik neem zelf voor wat ik ook maak met witte chocolade: de belgische chocolade (bruin gele verpakking voor wit).
je smelt het tot hij bijna gesmolten is. en dan het vuur uit en de kom er af halen en dan de laatste choco smelten door het roeren.
werkt perfect ;)

Enthousiaste groet, Maxime

5

Nou, heb inmiddels een nachtje gewacht, in de magnetron, waarna er nog een boel vet uit kwam zetten, maar idd, het is redelijk kneedbaar als het wat warmer is.... maar kon er toch niet echt poppetjes of iets dergelijks van maken.
Toen dacht ik "naja dan kan ik er nog ogen van maken voor koekiemonster cc's" dus heb ik dat gedaan. Steeds een klein stukje opgewarmd en balletjes van gedraaid, dat ging wel. Maar als ze afkoelen worden ze echt knoerthard, dat durf ik echt aan niemand voor te schotelen (als je ze een tijdje in je mond houdt worden ze weer zachter en zijn ze best lekker, maar cc's met een gebruiksaanwijzing vind ik ook nix) dus heb ze zelf maar opgegeten :P en ga morgen oogjes van marsepein maken.

Dus ik vind het nog niet zo'n succes... of zou ik misschien teveel glucosestroop erdoor gedaan hebben? (heb het een beetje op de gok gedaan, want had uiteindelijk minder chocola)

Forget love, I'd rather fall in chocolate.