1

Onderwerp: slagroom vervangen? i.v.m melkvrij

Is de slagroom die in veel recepten staan voor vullingen te vervangen voor soyaslagroom?
En als dit kan hoe bevorderd dit de smaak??

Dit omdat ik opzoek ben naar meer recepten melkvrij en zag dat er ook soyaslagroom te koop is...
Melkvrij is er helaas wat ik tot nu toe van heb gezien weinig vulling recepten...

Bedankt alvast!!!

2 Laatst bewerkt door lune (09-05-2010 13:09)

Re: slagroom vervangen? i.v.m melkvrij

Sojaslagroom is prima te doen voor een melkvrije taart, het smaakt ietsje anders maar zeker niet vies

botercreme maken met margarine (geloof dat die van de ah lactosevrij is) vind ik dan echt weer te smerig voor woorden en zal ik nooit meer doen, ik smeer af met jam, dan maar iets minder strak maar daar waarschuw ik de ontvanger wel voor

Alles goed???? nee 3 fout

3

soyatoo-slagroom is idd goed te eten. Je moet de smaak alleen niet vergelijken met slagroom, want het is echt anders. Ik doe er zelf altijd wat doorheen. Laatst de bavarois uit de hebshop ermee gemaakt. Ook erg lekker. En die is dus ook melkvrij. Afsmeren kan idd met botercreme van bv wajang. Ik doe daar zelf ook altijd een smaakje doorheen. (b.v. chocopasta) En dan wordt het net zo lekker als andere bc hoor!

If life gives you lemons, make lemoncurd.

4 Laatst bewerkt door lune (09-05-2010 13:51)

dat van dat bc ben ik het niet mee eens, ik heb er vanalles doorheen geprobeert en het blijft een vieze botersmaak

maar ja smaken verschillen ;)

5

In de meeste chocopasta zit ook melk :s . Daar moet je dus ook mee uitkijken.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

6

Bedankt!!!!

Ottolien, de euroshopper gewone versie chocopasta is melkvrij!!
Tevens is de gestreepte met witte chocola ook melkvrij...

Bedankt voor de tips!!!!!

Meer tips melkvrij zijn welkom :)

7

veel goedkope pasta´s hebben geen melk erin. De duurdere vaak wel. (En wajang smaakt echt niet naar boter hoor ;) Ik ken eigenlijk geen enkele margarine die naar boter smaakt. Ik vind juist de botercreme van roomboter naar boter smaken. Maar daar doe ik dus ook altijd een smaakje doorheen.)

If life gives you lemons, make lemoncurd.

8

Maar de slagroom in veel vulling recepten (b.v. mousse) is dus te vervangen voor de soyaslagroom?

Heb begrepen dat er op zich best veel mogelijk heden zijn.
De bc heb ik al eens met wajang gemaakt en daar aardbei essence door heen gedaan...
Vond het zelf niet lekker maar dochterlief wel, die heeft heerlijk op oma's verjaardag met nichtjes cc's versierd met bc (aardbei smaak) en verschillende vormpjes van marsepein en muskietzaad...

9

Mirjam5 schreef:

veel goedkope pasta´s hebben geen melk erin. De duurdere vaak wel. (En wajang smaakt echt niet naar boter hoor ;) Ik ken eigenlijk geen enkele margarine die naar boter smaakt. Ik vind juist de botercreme van roomboter naar boter smaken. Maar daar doe ik dus ook altijd een smaakje doorheen.)

met wajang heb ik het dus niet geprobeert, met de margarine en dat was echt vies, vieze nasmaak in je mond, volgende keer toch met wajang proberen, vind botercreme toch fijner afsmeren dan jam