1

Onderwerp: plakken van fondant op ijzerdraad

Iedere keer als ik bolletjes, sterrertjes of noem maar op, op draad wil zetten is het één en al geglij! De fondant gaat overal naar toe op het draad, maar blijft niet mooi op één plek. Ook vind ik dat het draad vaak de fondant snijdt waardoor het gat groter wordt.

Wie o wie heeft DE tip?!

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

2

Re: plakken van fondant op ijzerdraad

een heel klein oogje aan het uiteinde maken.
gewoon met een tangetje ombuigen.

3

Of gewoon gumpaste gebruiken aan je ijzerdraad maak je een klein haakje.

Gr

Er is een tijd van komen, er is een tijd van gaan.

4

riette schreef:

een heel klein oogje aan het uiteinde maken.
gewoon met een tangetje ombuigen.

En als je nou meerdere bolletjes aan 1 draad wil maken??? Jouw manier doe ik nu ook....maar dat werkt alleen als je 1 ding op draad wil zetten. Ik heb wel eens geprobeerd om meerdere lusjes op 1 draad te maken...maar daar werd het ook niet mooier van ;)

met een beetje lijm?

Cabana consulente worden? Wij zoeken jou! Ben je minimaal 23 jaar, representatief en in het bezit van een auto? Mail me dan of ga naar www.cabana.nl "Think summer, think Cabana"

6

Katja, heb je wel eens geprobeerd om eerst een klein lusje te maken, dan het bolletje er op, dan weer een lusje maken, bolletje erop etc.?

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

7 Laatst bewerkt door Kadohke (04-05-2010 13:20)

Annelies schreef:

Katja, heb je wel eens geprobeerd om eerst een klein lusje te maken, dan het bolletje er op, dan weer een lusje maken, bolletje erop etc.?

:Y! Vind alleen dat er dan een beetje een hoekig effect ontstaat bij de lusjes en dat het draad niet mooi in een boog hangt zeg maar.

Ik denk zelf dat het erg zal schelen als de fondant een beetje hard is. Zachte bolletjes krijg ik er echt niet mooi op.

8

Ik moet zaterdag  een bruidstaart maken met meerdere bolletjes op een draad.
Maar hiervoor gebruik ik kralen.
Die lijm ik gewoon vast.
Ik heb de draden over een rond doosje een beetje gebogen en nu hangen ze allemaal mooi in dezelfde boog.

9

Ik bedenk me net; m'n vriendin en ik maken ook regelmatig sieraden en om kralen op een ijzerdraad vast te zetten gebruik je knijpkralen. Dat zijn hele kleine ronde ijzeren kraaltjes die je voor en achter een kraal rijgt en vast knijpt zodat de kraal niet kan schuiven.

Bij veel blokkers hebben ze die kraaltjes in een zakje voor, ik geloof, 99 cent. Maar ook bij zelf maak sieraden winkels (of hoe die toko's ook heten). Dat zou het schuiven moeten oplossen als de fondant natuurlijk niet te zwaar is.

Printje op ouwel of frosty nodig? Mail me even!