1

Onderwerp: 2 domme vraagjes

Ik wil graag oranje marsepein, heb nog gele en rode kleurstof, dus moet lukken. Maar hoe doe ik het nu: eerst kleuren mengen, en dan marsepein met mengsel kleuren? Of eerst rode marsepein maken, en dan geel erbij?
En tweede vraagje: ik zie vaak taarten voorbijkomen met langs de zijkant grote sierlijke letters. In de webshop vind ik enkel kleine lettertjes? Of zoek ik verkeerd?

2 Laatst bewerkt door djehr (05-05-2010 09:54)

Re: 2 domme vraagjes

Allereest..domme vragen bestaan niet, dus 2 al helemaal niet  :lol:

Als je marsepein oranje wil hebben zou ik het eerst geel kleueren en dan een heel klein beetje rood erbij doen. Als je het namelijk eerst rood kleurt en daarna geel erbij heb je veel meer kleurstof nodig.

3

Dit forum is er om elkaar vragen te stellen. En als beginner kun je niet alles weten dus domme vragen bestaan niet  :nooo .
Over het mengen; ik zou beginnen met de marsepein geel te kleuren en er steeds een druppeltje rood doorheen te doen, dan voorkom je dat het té rood wordt.
Ik denk dat de letters die je bedoelt de uitstekers van patshopgirl zijn (even googlen), dat zijn koekjesuitstekers maar ook perfect voor op je taart.

4 Laatst bewerkt door djehr (08-05-2010 19:06)

:lol:  :lol: @Miranda...allebei tegelijk en hetzelfde advies. Dan kan het toch niet meer mis gaan  ;)

Wat betreft de letters....
Het kan ook zijn dat je deze bedoelt.
http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ts_id=1171
Die zijn niet klein hoor. Je hebt ze in hoofdletters en kleine letters.

5

jup eerst geel en DAN pas rood, rood speelt de baas heb ik geleerd op tekenles  :Y

INACTIEF