1

Onderwerp: patidess citroen

wie heeft dit wel eens gebruikt?? Ik heb het laatst door de botercreme gedaan en moest er ten eerste heel veel door heen doen voor ik uberhaubt wat proefde en toen het proefde smaakte het naar dubrocitroen :(  :(  :( .
wie heeft deze ervaring ook en komt dit door dat het synthetische citroen is of dat ik gewoon meer van 'echte" citroen houdt.

ik hoop dat jullie ervaring ehbben en me kunnen helpen

groeten susy

2

Re: patidess citroen

Ik heb deze nog nooit gebruikt, veel andere patidess-smaken trouwens wel, maar als ik citroensmaak aan de botercreme toe wil voegen gebruik ik gewoon een lepeltje lemoncurd. Veel goedkoper en te koop in de supermarkt.

Ik heb van 't weekend ook een stukje taart geproefd met citroenbotercreme met patidess.

Ik herkende inderdaad ook de dubrosmaak :(

Niet meer uit Son, maar nu uit Arnhem :)

4

Eten jullie ook wel eens dubro dan???

5

Mirand@ schreef:

Eten jullie ook wel eens dubro dan???

het smaakt zo chemisch net als dubro ruikt, nepcitroen!!!
Ik heb ook nog kersen patidess , dat ga ik eens proberen.
Nog een vraagje als jij lemoncurd aan de botercreme toevoegd, wordt jouw botercreme dan ook een beetje korrelig/geschift??

6 Laatst bewerkt door Mirand@ (08-05-2010 09:16)

Nee, nooit last van gehad. Ik doe het trouwens door de botercrememix van de shop, niet door de 1:1 botercreme.
Gewoon mixen zoals altijd en halverwege doe ik er een lepeltje lemoncurd bij, net als ik met de patidess zou doen.

De smaken die ik al heb geprobeerd en OK zijn bevonden zijn:
- aardbeien
- champagne
- mango
- pistache
- praline
- kokos

En in de kast staat peer nog te wachten op een test.

7

Mirand@ schreef:

Nee, nooit last van gehad. Ik doe het trouwens door de botercrememix van de shop, niet door de 1:1 botercreme.
Gewoon mixen zoals altijd en halverwege doe ik er een lepeltje lemoncurd bij, net als ik met de patidess zou doen.

De smaken die ik al heb geprobeerd en OK zijn bevonden zijn:
- aardbeien
- champagne
- mango
- pistache
- praline
- kokos

En in de kast staat peer nog te wachten op een test.

ik ga de kers proberen en anders probeer ik 1 van "jouw" smaken , dank je wel

8

hoi mirand@

gebruik je dan de verhoudingen die op de botercreme mix staan? (op de zak zeg maar)

ik heb nl champagne liggen omdat ik niet zo van de botersmaak houd en wil die volgende week gebruiken voor mijn werk dus dat moet wel lekker zijn.

groetjes Wendy

9 Laatst bewerkt door breemen1 (08-05-2010 17:55)

Ook heel lekker jo-la  vanille natuuridentiek aroma.
Hier zit alleen vanille en water in en is speciaal voor levensmiddelen.

Het zit in een glazen flesje van 50 ml en kost 2.95 en is lang houdbaar in de koelkast, ook voor pudding en limonade te gebruiken

groetjes Christel

10

cakes4fun schreef:

hoi mirand@

gebruik je dan de verhoudingen die op de botercreme mix staan? (op de zak zeg maar)

ik heb nl champagne liggen omdat ik niet zo van de botersmaak houd en wil die volgende week gebruiken voor mijn werk dus dat moet wel lekker zijn.

Ik maak de botercrememix gewoon aan met 100 gram, 100 gram poedersuiker en 200 gram water. Half uurtje minimaal laten staan en dan mixen met 250 gram boter. Dat is volgens mij gewoon zoals het op de zak staat toch?
Dan doe ik tijdens het mixen een lepeltje van de patidess erdoor, een beetje met de losse hand eigenlijk. Gewoon proeven of het al lekker is of dat er nog meer doorheen moet. Ik vind dat je er niet zoveel voor nodig hebt.

11

we zullen t vrijdag eens uitproberen

bedankt voor je reactie

groetjes Wendy

12

Je hebt idd maar heel weinig patidess nodig. Nou moet ik zeggen dat ik de citroen niet geprobeerd heb. Kers, aardbei en praline vind ik erg lekker  :Y