1

Onderwerp: Bloemoorlog

Ben sinds deze week begonnen met taarten maken....
Afgelopen dinsdag met een ervaren iemand (die heel veel spullen heeft) een mooie taart gemaakt. Toen heb ik zelf de spullen besteld en die kreeg ik vandaag binnen dus ging ik vol goede moed aan de slag om een mooie moederdagtaart te maken.
Nou de cake ging perfect, figuurtjes maken ook redelijk, vulling was jammie alleen toen kwam het.... het bekleden.
Ik mijn fondant op kleur gemaakt en toen moest ik gaan rollen..... voor de figuurtjes had ik een placemat gebruikt alleen ik had niet zo'n hele grote dus moest ik de bekleding op de aanrecht uitrollen.... nou dat was dus een feest.... NOT!!! alles bleef plakken. Ik dacht slim te zijn.... ik strooi wat bloem op de aanrecht. Nou het zit erom heen maar daar heb je dan ook alles mee gezegt. Hij is dof en niet zo heel mooi.... zeg maar gerust lelijk.... nou die is dus niet voor mijn mama maar schoonmoeders krijgt hem.

Heb net hier op de site FAQ nagekeken en wat staat er.... instrooien met poedersuiker of wat Mazena maar absoluut GEEN BLOEM!!!

Nou morgen dan maar nog een taartje maken.....

Heeft er iemand nog andere tips om de fondant mooi uit te rollen???

Ga maar eens even de boel hier opruimen en douchen want alles inclusief ikzelf zit onder de bloem!!

Al het begin is moeilijk

2

Re: Bloemoorlog

Is al vaker over geschreven, kijk maar hier:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=45951

3

welkom en alle begin is inderdaad moeilijk niet opgevn. Ik rol uit op een grote bureauonderleger van ikea.
kijk  ook eens links bij FAQ (veel gestelde vragen) en gebruik de zoekfunctie dan ga je al veel antwoorden vinden  op je vragen.

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

4

xhafal schreef:

welkom en alle begin is inderdaad moeilijk niet opgevn. Ik rol uit op een grote bureauonderleger van ikea.
kijk  ook eens links bij FAQ (veel gestelde vragen) en gebruik de zoekfunctie dan ga je al veel antwoorden vinden  op je vragen.

Ja die had die vriendin van mij dus ook dus morgen even langs de ikea denk ik

5

Hoi,

Dat herken ik wel en had ik dus ook in het begin alleen dan met poedersuiker het hele huis plakte.
Daarna via de tip van een een medebakster met de zeelandia marsepein begonnen en probleem opgelost......... uitrollen op een stukje doorzichtig (dik plastic) of tafelzeil gewoon .........met een stuk pvc pijp.

Gaat geweldig.
Kijk maar naar onze taarten
http://www.mijnalbum.nl/Album=DTMFUFCC
succes en groetjes christel