1

Onderwerp: biscuit of cake voor slipper?

Ik heb het boek 'Taart en cake decoraties' van Paris Cutler. Daar staat ook een slipper in. Het is geen 3D taart maar wel een die uitgesneden moet worden. Wat kan ik het beste gebruiken? Biscuit of cake? In het boek hebben ze het wel over 'taarten' maar niet welke. Al denk ik dat ze cake bedoelen omdat dat toch meestal in de rest van de wereld gebruikt wordt  :lol:

2

Re: biscuit of cake voor slipper?

Ze gebruiken waarschijnlijk cake, maar als je de biscuit invriest en gaat snijden wanneer hij nog een beetje bevroren is, kun je hem prima in vorm snijden.

Kom eens een kijkje nemen in onze winkel in Tilburg, 95m2 taartplezier!

3

Ok. In principe is het gewoon een normale taart maar dan in slippervorm. Waar ik eigenlijk een beetje bang voor ben, is dat de buitenranden te slap worden wanneer die eraf gesneden worden. De tip van in de vriezer om beter te kunnen snijden vind ik een goeie (ik vries eigenlijk nooit in). Ik ga het gewoon proberen!

en als je af gaat smeren ervoor zorgen dat je botercreme goed zacht is, anders trek je de randen mee. evt even 10 sec in de magnetron en dan goed doorroeren, succes! t moet lukken

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs